W naszej firmie wprowadzamy pracę zdalną (3 rodzaje) w regulaminie pracy zdalnej. Czy muszę podpisać z pracownikiem dodatkowo aneks do umowy, który będzie zawierał miejsce wykonywania pracy: miejsce zamieszkania pracownika zgodnie z podanymi w dokumentacji kadrowej? Czy proces powinien wyglądać następująco: 1. Pracodawca zapisy o pracy zdalnej zapisuje w regulaminie. 2. Pracownik wiedząc, że może skorzystać składa wniosek o pracę zdalną, wybierając dany rodzaj pracy zdalne. 3. Pracodawca i pracownik uzgadniają gdzie pracownik będzie wykonywał pracę zdalną, w jakim terminie i jaki rodzaj pracy zdalnej. 4. Pracodawca przekazuje wszelkie oświadczenia, informacje pracownikowi. Będę wdzięczna za udzielenie informacji czy jednym z punktów procesu wprowadzenia pracy zdalnej powinno być zawarcie aneksu?
Przeczytaj też:
Obejrzyj też:
Czy placówka publiczna np. SPZOZ, instytucja kultury (biblioteka) muszą wprowadzić procedurę dla pracy zdalnej (u pracodawcy może jedynie wystąpić praca zdalna okazjonalna lub hybrydowa) i kontroli trzeźwości? Czy procedury te należy ustalić ze szczegółowością czy też ustalić ogólne zasady?
Obejrzyj też:
Przeczytaj też:
Wreszcie została opublikowana ustawa z 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych ustaw. Nowela wprowadza do Kodeksu pracy pracę zdalną w rozdziale IIc oraz przewiduje możliwość kontrolowania pracowników pod kątem trzeźwości w art. 221c–221h.
Przeczytaj też:
Obejrzyj też:
Zmiany w Kodeksie pracy coraz bliżej. Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację przepisów wprowadzającą nowe reguły wykonywania pracy zdalnej i badań trzeźwości pracowników. Nowelizacja czeka już tylko na publikację w Dzienniku Ustaw.
Czytaj więcej:
Obejrzyj również:
Niewiele czasu dzieli nas od wprowadzenia do Kodeksu pracy nowych reguł pracy zdalnej. Zastąpią one reguły wykonywania pracy zdalnej, wprowadzone na czas pandemii tzw. ustawą antycovidową. Dlatego już teraz warto rozpocząć przygotowania, aby, w momencie gdy nowe przepisy zaczną obowiązywać, płynnie przejść w swoim zakładzie pracy z covidowego polecenia pracy zdalnej do pracy zdalnej na nowych zasadach. Jak należy się przygotować i o czym pamiętać – o tym w artykule.
Czytaj więcej:
Obejrzyj również:
Zapraszamy na kolejne podsumowanie tygodnia, w którym ekspert Debaty Emerytalnej Oskar Sobolewski opowie o zmianach w przepisach.
Czy z racji planowanych zmian w Kodeksie pracy oraz w zakresie płacowym, należy przed końcem roku poinformować pracowników o tych zmianach? Chodzi tutaj głównie o kwestie związane z badaniem trzeźwości, polityką szkoleniową. Czy pracownicy muszą składać nowe oświadczenia PIT-2, czy oświadczenia dotyczące kosztów uzyskania przychodu? Czy pracodawca powinien dostosować regulaminy pracy, jeśli chodzi o pracę zdalną (również incydentalną), czy politykę szkoleniową? Czy zmiany dotyczące umów, informacji do umów, zawierania umów na okres próbny wchodzą w życie od 1 stycznia 2023 r.? Odpowiedzi na te pytania poznasz w poniższym artykule. Sprawdź, jakie obowiązki masz na koniec 2022 roku.
Przeczytaj: