Czas pracy zdalnej i hybrydowej po nowelizacji Kodeksu pracy
Od 7 kwietnia 2023 r. obowiązuje nowelizacja Kodeksu pracy wprowadzająca pracę zdalną. Dzięki nowym regulacjom pracownicy będą mogli łączyć życie zawodowe z prywatnym korzystając również z modelu pracy hybrydowej. Praca taka będzie mogła być wykonywana na podstawie uzgodnień stron, na polecenie pracodawcy albo na wniosek pracownika należącego do uprawnionego kręgu osób. W zależności od sytuacji, odmiennie kształtować się będą prawa i obowiązki stron stosunku pracy oraz kwestie związane z prowadzeniem dokumentacji.
Z artykułu dowiesz się:
- Jakie tryby wprowadzenia pracy zdalnej przewidują przepisy Kodeksu pracy, które obowiązują od 7 kwietnia 2023 r.
- Czy praca zdalna musi być stale wykonywana w tej formie
- Czy fakt świadczenia pracy zdalnej powinien być odnotowany w ewidencji czasu pracy
- Jakie decyzje pracodawcy mogą ułatwić ewidecjonowania czasu pracy zdalnej
- Czy świadczenie pracy zdalnej wpływa na stosowany wobec pracownika system i rozkład czasu pracy
- Czy przy pracy zdalnej lub hybrydowej możliwa jest praca nadliczbowa
- Wprowadzenie jakich systemów warto rozważyć w celu uelastycznienia czasu pracy pracowników zdalnych
Czytaj również:
Obejrzyj również:
Wzory dokumentów:
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Adwokat, specjalizuje się m.in. w zagadnieniach czasu pracy oraz wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń ze stosunku pracy, szkoleniowiec z dużym doświadczeniem prowadzący zarówno szkolenia otwarte jak i zamknięte; autor licznych publikacji z zakresu prawa pracy.