Co może zrobić pracodawca w stosunku do pracownika (menadżera), który choruje, leczy się i nie jest zdolny do pracy? Pracownik przedstawia L4 po 29 dni i wraca do pracy tak, aby nie kierować go na badania kontrolne. Pracownik ten ma problemy natury psychicznej. Jakie kompetencje ma zatem pracodawca? Czy może nie dopuścić do pracy pracownika? Czy może wysłać go na dodatkowe badania skoro pracownik ten zarządza innymi ludźmi, a jest niezdolny do jasnej oceny sytuacji?
Przeczytaj też:
W dniu 3 czerwca 2022 r. wręczyliśmy pracownikowi skierowanie na badania psychologiczne. Pracownik wykonuje prace na stanowisku elektromonter PE i pracuje pod napięciem. Termin dostarczenia odpowiedniego orzeczenia/zaświadczenia upłynął po 30 dniach czyli 4 lipca 2022 r. Jaką decyzję może podjąć pracodawca w sytuacji gdy pracownik nie dostarczy w określonym terminie stosownej opinii psychologa? Zaznaczam, że skierowanie takie zostało wystawione na okoliczność podejrzenia przez pracodawcę, poważnych problemów osobowościowych. W związku z wykonywaniem odpowiedzialnych czynności zawodowych, zagrażającym życiu nie tylko pracownika ale też większej grupie osób, pracodawca chce mieć pewność, że pracownik jest całkowicie zdrowy. Niestety jego obecne podejrzane zachowanie, wynika z przyczyn innych niż zdrowotne. Jakie narzędzia prawne (oprócz zwolnienia) posiada w takiej sytuacji pracodawca, który ze względu na długi staż pracy pracownika, nie chciałby go zwalniać tylko pomóc? Czy pracodawca może odsunąć pracownika od wykonywania obowiązków służbowych z powodu, nie dostarczenia ww. opinii psychologa w dniu 4 lipca 2022 r.? Jakie następne działania powinien wykonać pracodawca, po ewentualnym odsunięciu pracownika od pracy?
Przeczytaj też: