W naszej spółce oferujemy pracownikom benefity - ubezpieczenie medyczne i kartę Multisport. Te benefity finansowane są po połowie przez pracodawcę i pracownika. Jeżeli pracownik kończy pracę w naszej firmie jest wyrejestrowywany u operatora tych dodatków. Jednak zdarzyła się sytuacja, że pracownik, który odszedł 30 września, został wyrejestrowany po czasie i do 31 października był objęty ubezpieczeniem medycznym i miał opłaconą kartę Multisport. Nie wiem, czy korzystał z tych świadczeń, ale firma została obciążona jego składką. Jak postąpić z kwotą tych opłaconych abonamentów? Czy jest to przychód pracownika? Co zrobić w momencie, kiedy nie można już potrącić części finansowanej przez pracownika, bo nie ma już wynagrodzenia do wypłaty? Czy powinien być naliczony ZUS i podatek? Jeżeli tak, to czy od całości, czy od połowy? Nie ma już możliwości ściągnięcia tych kwot od pracownika. Czy my jako były pracodawca powinniśmy zapłacić zaliczkę na podatek i składki ZUS z własnych środków? Jak powinno wyglądać księgowanie listy płac według Polskiego Ładu?
Przeczytaj też:
Obejrzyj:
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)