Jesteśmy jednostką samorządową. Niektórzy pracownicy naszej firmy, z uwagi na charakter wykonywanych zadań, zostali wyposażeni w służbowe telefony komórkowe. Część z tych pracowników to dyrektorzy, naczelnicy poszczególnych wydziałów, a pozostali to np. inspektorzy nadzoru inwestorskiego lub inni, zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych, którzy pracują w terenie. Charakter naszej działalności jest bardzo newralgiczny i wymusza bardzo często konieczność wzajemnej komunikacji telefonicznej po godzinach pracy. Jako załącznik do regulaminu korzystania z telefonów komórkowych przydzielonych pracownikom przygotowano do podpisu dla każdego z nich zobowiązanie o następującej treści: „Zobowiązuję się do utrzymywania włączonego przez całą dobę przydzielonego mi telefonu komórkowego o numerze …”. W związku z powyższym pojawia się wątpliwość, czy treść zacytowanego zobowiązania nie koliduje z prawem pracownika do ustawowych okresów odpoczynku? W jaki sposób i w jakim wymiarze dobowym, będąc w zgodzie z przepisami prawa pracy, można zobowiązać pracowników do utrzymywania włączonego służbowego telefonu komórkowego?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)