W firmie dniem dodatkowym wolnym od pracy z tytułu 5-dniowego tygodnia pracy jest sobota i niedziela jest dniem wolnym od pracy. Uprzejmie proszę o odpowiedź – czym różni się przepis art. 1513 k.p. jeśli chodzi o zapis, że pracownikowi „przysługuje w zamian inny dzień wolny od pracy udzielony pracowników do końca okresu rozliczeniowego, w terminie z nim uzgodnionym” a zapisem z art. 15111 k.p. „pracownikowi wykonującemu pracę w niedziele i święta …, pracodawca jest obowiązany zapewnić inny dzień wolny od pracy”. Czy to oznacza, że dzień wolny za pracę w sobotę pracodawca musi uzgodnić z pracownikiem, natomiast jeśli chodzi o dzień wolny za pracę w niedzielę i święto to już nie musi uzgadniać terminu tylko sam narzuca termin wykorzystania dnia wolnego?
Przeczytaj też:
Obejrzyj też:
W Straży Miejskiej strażnicy pracują w systemie zmianowym. Pracownik w grafiku miał zaplanowaną służbę w sobotę i niedzielę, ale z przyczyn zdrowotnych otrzymał L-4. Pracownik wybrał za ten weekend dni wolne jeszcze przed chorobowym. Czy pracownik w następnym miesiącu powinien odpracować dwa dni, które wykorzystał przed chorobowym – nie był to koniec okresu rozliczeniowego? Jak zachować się jeżeli byłby to koniec okresu rozliczeniowego?
Przeczytaj też:
Do Sejmu wpłynął projekt ustawy nowelizujący przepisy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta. Głównym założeniem jest zaostrzenie zasad związanych z handlem w te dni w placówkach pocztowych.
Przeważająca działalność pocztowa – jak będzie zdefiniowana
Na czym będą polegały zmiany w związku z handlem artykułami tytoniowymi
Jakie dodatkowe obowiązki czekają pracodawców korzystających z wyłączeń w zakresie handlu w niedzielę
Pomysłodawcy nowelizacji proponują zmianę w treści art. 6 ust. 1 pkt 7 ustawy, która będzie polegała na zmianie wyłączenia spod zakazu handlu miejsc, które są również placówkami pocztowymi.