Moje pytanie dotyczy wypłaty dodatku za nadgodziny i pracę w nocy dla pracownika zatrudnionego w urzędzie gminy. Pracownik jest zatrudniony jako strażnik miejski na umowę o pracę w podstawowym systemie czasu pracy. Często jednak pracuje dodatkowo w soboty i święta oraz w nocy. Za ten dodatkowy czas nie ma płacone, może wybrać czas wolny, praca w nocy nie jest w ogóle dodatkowo wynagradzana. Czy pracownik ma prawo domagać się zapłaty za ten czas, czy zależy to od regulaminu pracy? Za jaki okres wstecz pracownik może domagać się zapłaty (w przypadku np. podania pracodawcy do sądu)? Dodam, że wszystkie dodatkowe godziny są udokumentowane w formie notatek służbowych, tzn. zapisów ze służby.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)