Określenie zmiennego terminu wypłaty wynagrodzenia w przepisach zakładowych
Zasady wypłacania wynagrodzenia pracownikom zostały uregulowane przepisami Kodeksu pracy. Jednak często pojawiają się wątpliwości, jak określić zmienny termin wypłaty wynagrodzenia w przepisach zakładowych.
Z artykułu dowiesz się:
- Na czym polegają ogólne zasady wypłacania wynagrodzeń?
- Jak prawidłowo określić termin wypłaty wynagrodzenia?
- Czy można w sposób zmienny określić termin wypłaty wynagrodzenia?
- Czy pracodawca może przesunąć termin wypłaty wynagrodzenia?
- Jakie są skutki nieterminowej wypłaty wynagrodzenia?
Przeczytaj też:
Obejrzyj też:
W myśl art. 85 § 1 i 2 Kodeksu pracy podstawowymi zasadami, do których ustawodawca zobligował pracodawców jest zapewnienie, aby:
- wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonywać co najmniej raz w miesiącu,
- dokonywać wypłaty wynagrodzenia w stałym i ustalonym z góry terminie,
- wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłacane były z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, wynagrodzenie zostało wypłacone nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego,
- w razie dnia wolnego od pracy wypadającego w ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę wynagrodzenie wypłacane było w dniu poprzedzającym,
- składniki wynagrodzenia za pracę, przysługujące pracownikowi za okresy dłuższe niż jeden miesiąc, wypłacane były z dołu w terminach określonych w przepisach prawa pracy.
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
pasjonatka oraz ekspert ds. rynku pracy, która dzięki ponad 16-letniemu doświadczeniu w tej dziedzinie dzieli się wiedzą, jednocześnie rozwijając markę osobistą pod nazwą: Kadry w pigułce. Autorka książek oraz publikacji i porad z zakresu prawa pracy. Autorka programu "Kadry w pigułce" w telewizji biznesowej BIZNES24. Obecnie, jako liderka GIGLIKE, zaangażowana w inicjatywę polegającą na tworzeniu oraz promowaniu innowacyjnego, elastycznego rozwiązania na rynku pracy dla GIGerów.