Nowy regulamin wynagradzania dla pracowników samorządowych zatrudnionych na umowie o pracę a likwidacja miesięcznej premii regulaminowej

Łukasz Pisarczyk

12.08.2009

Pytanie:

Jesteśmy jednostką organizacyjną gminy funkcjonującą w formie jednostki budżetowej. Obowiązuje nas rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, które weszło w życie 1 kwietnia 2009 r. Do tej pory nie mieliśmy podwyżek, a były one zaplanowane. Zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych i rozporządzeniem musimy wprowadzić regulamin wynagradzania i taki też zacznie obowiązywać 1 lipca 2009 r. W regulaminie wynagradzania usunięto premię miesięczną, która była liczona procentowo od wynagrodzenia zasadniczego. Jak teraz naliczyć podwyżki od kwietnia? Czy prawidłowo będzie od lipca 2009 r., bo już nie będzie tej premii? Podwyższyć coś czego nie będzie od lipca? Premia ma być wliczana do zasadniczego tak, aby pracownik nie stracił. Czy wprowadzając te zmiany wystarczy zwykły angaż z nowymi warunkami, czy porozumienie zmieniające?

Pozostało jeszcze 80 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Informacje o najnowszych zmianach w prawie (24/dobę)
  • Baza ponad 1500 zweryfikowanych wzorów dokumentów, regulaminów, narzędzi, materiałów video

Sprawdź, co oferuje Portal Kadrowy

Uzyskaj dostęp do portalu »

Jeśli posiadasz już konto - Zaloguj się:

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Możesz też wykupić dostęp do tego dokumentu za pomocą płatności jednorazowych.

Wykup dostęp jednorazowy
23.37 zł brutto
SMS »
30.75 zł brutto

Szkolenia Akademia Wiedza i Praktyka

Copyright ©  Wszelkie prawa zastrzeżone

wiper-pixel