oddelegowanie do pracy za granicą

Podróż służbowa a oddelegowanie – jaka jest różnica

Pytanie:

Polska firma zatrudniająca programistów, której głównym udziałowcem jest firma austriacka wysyła swoich pracowników za granicę do pracy (głownie do podmiotów powiązanych z udziałowcem). Okres pracy za granicą jest zazwyczaj krótszy niż miesiąc a w skrajnych przypadkach nie przekracza 3 miesięcy. Pracownikom spółka polska wypłaca wynagrodzenia zgodnie z umową, wyrównanie do wynagrodzeń minimalnych za pracę za granicą oraz diety z tytułu podróży służbowych zagranicznych. Czy firma ma obowiązek stosowania § 2 ust. 1 pkt 16 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 18 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe również w przypadku, jeżeli uznaje pracę za granicą jako podróż służbową i wypłaca diety z tego tytułu? Wynagrodzenia są wyższe od kwoty przeciętnego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 19 ust. 1 ustawy. Czy powyższy zapis w rozporządzeniu stosujemy tylko w przypadku oficjalnego oddelegowania? Kiedy musimy rozpoznać oddelegowanie od zagranicznej podróży służbowej i jakie muszą być spełnione warunki formalne oddelegowania (aneks do umowy, specjalne zgłoszenie w ZUS)?

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo