Zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych na stanowiska urzędnicze przeprowadza się nabór. W postępowaniu rekrutacyjnym od kandydata pobiera się szereg oświadczeń, w tym o stanie zdrowia i braku skazania prawomocnym orzeczeniem sądowym. Jeżeli kandydat przejdzie pomyślnie proces rekrutacji część jego dokumentów trafia do akt osobowych. Co jednak z dokumentami, których obowiązek przechowywania w aktach nie wynika wprost z przepisów, tj. oświadczenia o stanie zdrowia, dotyczące karalności , zdolności do czynności prawnych bądź list motywacyjny kandydata? Czy dokumenty te w myśl RODO powinny być archiwizowane? Czy pracownik powinien być poinformowany o sposobie przechowywania tych pozostałych dokumentów?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)