We wprowadzonym w 2009 r. regulaminie wynagradzania pracowników zauważyłam zapis dotyczący naliczania dodatku stażowego, który jest mniej korzystny dla pracowników niż ten w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym. Zgodnie z ustawą dodatek stażowy należy się wszystkim pracownikom uczelni począwszy od 4. roku pracy (3%, a po pełnych 4 latach - 4%). W regulaminie zaś jest zapis, że pracownikom administracyjnym (nauczycielom - zgodnie z ustawą) należy się on po 4. latach pracy. Jak teraz należy postąpić? Czy trzeba zmienić ten zapis? Jedna z pracownic zgodnie z tym zapisem dodatek stażowy miała przyznany po 4 latach pracy, a nie po pełnych 3 (czyli począwszy od 4. roku pracy), natomiast pozostałym naliczano juz zgodnie z ustawą (chociaż w regulaminie inaczej zapisano). Jak prawidłowo to teraz przeprowadzić?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)