lider

Wyzwania i priorytety liderów HR na 2024 – analiza badania przeprowadzonego przez Gartner

Wyzwania i priorytety liderów HR na 2024 – analiza badania przeprowadzonego przez Gartner

Firma Gartner, z ponad 40 latami doświadczenia w branży analitycznej, przeprowadziła obszerne badania wśród 500 liderów HR z 40 krajów, obejmujące różnorodne sektory biznesowe. Celem było zidentyfikowanie kluczowych trendów, wyzwań i priorytetów, które będą kształtować obszar zarządzania zasobami ludzkimi w 2024 roku.

W tym artykule przyjrzymy się głównym wnioskom z badań Gartnera, analizując, jakie trendy będą dominować w HR oraz jakie strategie mogą przyjąć organizacje, aby skutecznie dostosować się do nowych realiów. 

Badania przeprowadzone przez Gartner wyłoniły pięć głównych priorytetów i wyzwań dla liderów HR na rok 2024:

  1. Rozwój Liderów i Menadżerów
  2. Kultura Organizacyjna
  3. Technologia HR
  4. Zarządzanie Zmianą
  5. Zarządzanie karierą i mobilność wewnętrzna

Twoja marka lidera to Twój znak firmowy, która odróżnia Cię od innych liderów

Wśród znajomych, rodziny i przyjaciół, masz swoją osobistą markę, która odzwierciedla Twoje życiowe wartości i priorytety. W pracy Twoja marka lidera to sposób, w jaki Twoja osobista marka przekłada się na proces przywództwa, na to jakie relacje budujesz z innymi, jakie decyzje podejmujesz i jaki jest Twój indywidualny sposób działania. Wykonaj 7 czynności, które pomogą Ci rozwinąć swoją samoświadomość, zdefiniować potrzebne kompetencje i wzmocnić Twoją markę lidera.

Z artykułu dowiesz się:
  • Dlaczego marka lidera ma znaczenie

  • W jaki sposób wzmocnić swoją osobistą markę lidera

  • Za pomocą jakich narzędzi i technik możesz skutecznie budować markę lidera w mediach społecznościowych

Rok 2020, który przyniósł nam pandemię, zmienił wszystko. Nagle liderzy znaleźli się w domu przed monitorem komputera, bez możliwości bezpośrednich interakcji ze swoimi pracownikami i klientami. Nadal jednak mieli istotne wiadomości i informacje do przekazania. Chcieli kontaktować się z klientami, partnerami, pracownikami, kandydatami. Pojawiło się jednak pytanie: jak to zrobić? O ile przełączenie się na wewnętrzną komunikację online w firmach poszło całkiem sprawnie, o tyle komunikacja zewnętrzna wymagała już dużo większych wysiłków. Dlatego też media społecznościowe bardzo mocno weszły w rolę pośrednika w komunikacji liderów ze światem zewnętrznym. Do takiej komunikacji liderzy potrzebują jednak silnej, spójnej i autentycznej marki osobistej.

Liderzy reprezentują firmę, jej kulturę, markę i produkty. To, co liderzy i pracownicy publikują w mediach ma teraz większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej.

Profile liderów w mediach społecznościowych mogą być i często są bardziej angażujące niż profile marki. Wolimy widzieć i kontaktować się z ludźmi niż z markami, widzieć człowieka, a nie tylko logo i firmowy brand.

Na LinkedIn istnieją wyraźne przykłady tego jak pojedynczy profil szefa firmy, silnego lidera może często przewyższać całą stronę marki prowadzoną przez całe zespoły.

W jaki sposób HR może wspierać ludzi i organizacje w pracy hybrydowej – 4 skuteczne strategie

Zgodnie z wynikami badania firmy Gartner aż 90% liderów HR jest otwartych na możliwość przynajmniej częściowej pracy zdalnej nawet po nabraniu odporności populacyjnej. Badanie pokazuje, że około 50% pracowników będzie chciało powrócić do biur. Oznacza to, że organizacje będą rozwijać model pracy hybrydowej, w czym potrzebować będą wsparcia liderów HR. W artykule znajdziesz 4 skuteczne strategie, które są przydatne w tym wyzwaniu.

Z artykułu dowiesz się:
  • Dlaczego warto rozwijać kompetencje liderskie
  • Jak pielęgnować poczucie przynależności i zapobiegać wykluczeniu
  • Dlaczego opłaca się zweryfikować metody działania i sposoby współpracy 
  • Czy warto rezygnować z tradycji

 Rozwijaj kompetencje liderskie
W hybrydowym miejscu pracy pojawiają się nowe bariery, które mogą utrudniać nawiązywanie kontaktów, rozwój i szkolenie pracowników. Przy ograniczonym dostępie do mowy ciała, a przy tym zintensyfikowanych emocjach wywołanych przez niepewną sytuację ekonomiczną, empatia stanie się prawdopodobnie najważniejszym atrybutem skutecznego lidera. Zdefiniuj zatem, z czym wiąże się przewodzenie w wirtualnym środowisku.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo