Korekta listy płac – kiedy poprawić pomyłkę na liście płac
Pytanie: W maju i czerwcu 2022 r. omyłkowo naliczyłam na liście płac pracownikowi ulgę podatkową (pracownik nie złożył PIT-2). Czy powinnam skorygować listy i w jaki sposób? Czy należy to uczynić w okresie bieżącym według nowych przepisów czy cofnąć się i zastosować przepisy podatkowe obowiązujące do końca czerwca? Czy może nie korygować listy, a pracownik rozliczy sobie to w rozliczeniu rocznym?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy należy dokonać korekty listy płac w razie popełnienia na niej pomyłki?
- Jak prawidłowo dokonać korekty listy płac?
- Czy dokonując korekty listy płac należy zastosować nowe przepisy Polskiego Ładu obowiązujące od 1 lipca 2022 r.?
Przeczytaj też:
Pobierz:
Obejrzyj:
Oblicz:
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Ekonomista, specjalizuje się w prawie pracy, ubezpieczeniach społecznych i prawie podatkowym. Autorka licznych publikacji z zakresu rozliczania wynagrodzeń, współpracuje z wieloma wydawnictwami, jest autorką publikacji m.in. w Rzeczpospolitej, Monitorze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitorze rachunkowości budżetowej