Czy główny księgowy może zastępować kierownika jednostki
Pytanie: W regulaminie organizacyjnym jednostki, w części dotyczącej zakresu czynności głównego księgowego, zostało zapisane, że należy do nich m.in. „wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz wynikających z poleceń i upoważnień dyrektora”. Czy w przypadku jednoczesnej nieobecności dyrektora i jego zastępcy, główny księgowy może ich zastępować?
Z porady dowiesz się m.in.:
- Czy przytoczony w pytaniu zapis może być podstawą do zastępowania osób kierujących jednostką w trakcie ich nieobecności?
- Z jakich względów wykonywanie zadań kierownika jednostki i głównego księgowy nie powinno być łączone?
- Jak najlepiej postąpić w przedstawionej w pytaniu sytuacji?
Pozostało jeszcze 76% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Specjalista z zakresu prawa pracy, zarządzania pracownikami i funkcjonowania samorządu terytorialnego. Prawnik. Wykładowca na kursach kadrowo-płacowych. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje m. in. pracę na kierowniczych stanowiskach w działach personalnych banków oraz w komórkach audytu i kontroli, w samorządzie terytorialnym.