Uprawnienie pracodawcy do podwyższania lub obniżenia wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych

Agata Piszko

26.05.2010

Pytanie:

Zgodnie z art. 39 ustawy o pracownikach samorządowych pracodawca ustala w regulaminie wynagradzania wymagania kwalifikacyjne pracowników samorządowych. Jednocześnie rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych określa minimalne wymagania kwalifikacyjne pracowników. Czy w świetle powyższych przepisów w regulaminie wynagradzania pracodawca ma prawo podwyższyć poziom wykształcenia przy jednoczesnym obniżeniu wymaganego stażu pracy, np. dla stanowiska referenta wskazać: poziom wykształcenia - wyższy i co najmniej 1-roczny staż pracy lub wykształcenie średnie i co najmniej 2-letni staż pracy? Czy taki zapis w regulaminie jest prawidłowy?

Pozostało jeszcze 79 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Informacje o najnowszych zmianach w prawie (24/dobę)
  • Baza ponad 1500 zweryfikowanych wzorów dokumentów, regulaminów, narzędzi, materiałów video

Sprawdź, co oferuje Portal Kadrowy

Uzyskaj dostęp do portalu »

Jeśli posiadasz już konto - Zaloguj się:

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Możesz też wykupić dostęp do tego dokumentu za pomocą płatności jednorazowych.

Wykup dostęp jednorazowy
23.37 zł brutto
SMS »
30.75 zł brutto
Agata Piszko

Agata Piszko

Specjalista w zakresie prawa oświatowego
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Szkolenia Akademia Wiedza i Praktyka

Copyright ©  Wszelkie prawa zastrzeżone

wiper-pixel