Uprawnienie pracodawcy do podwyższania lub obniżenia wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych

Agata Piszko
Agata Piszko
26.05.2010AKTUALNE

Pytanie:

Zgodnie z art. 39 ustawy o pracownikach samorządowych pracodawca ustala w regulaminie wynagradzania wymagania kwalifikacyjne pracowników samorządowych. Jednocześnie rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych określa minimalne wymagania kwalifikacyjne pracowników. Czy w świetle powyższych przepisów w regulaminie wynagradzania pracodawca ma prawo podwyższyć poziom wykształcenia przy jednoczesnym obniżeniu wymaganego stażu pracy, np. dla stanowiska referenta wskazać: poziom wykształcenia - wyższy i co najmniej 1-roczny staż pracy lub wykształcenie średnie i co najmniej 2-letni staż pracy? Czy taki zapis w regulaminie jest prawidłowy?

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)


Agata Piszko
AUTOR
Specjalista w zakresie prawa oświatowego

Sprawdź inne artykuły w kategorii Grupy zawodowe

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo