W związku z przesunięciem terminu wypłaty wynagrodzenia na następny miesiąc w ubiegłym roku nasza firma miała 11 wypłat. W tej chwili rozliczamy PIT-11 i PIT-40 dla naszych pracowników. Czy pracownik, który w okresie do lipca 2016 r. pracował w innej firmie a od sierpnia 2016 r. do końca roku w naszej, ma zastosować pełne koszty uzyskania przychodu za 12 miesięcy w swoim PIT-37? Pierwsze wynagrodzenie w naszej firmie otrzymał we wrześniu 2016 r. (sierpień był miesiącem przesunięcia terminu wypłaty). Co z pracownikami którzy rozpoczęli w naszej firmie pracę w lutym i nigdzie wcześniej nie pracowali? Czy mają prawo do odliczenia sobie pełnych kosztów z 12 miesięcy czy tylko za miesiące przepracowane? Czy my jako firma rozliczając pracownikom PIT-40 możemy zastosować pełne koszty uzyskania przychodu za 12 miesięcy?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)