Narzędzia:
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, organizacje muszą być elastyczne i gotowe na zmiany. Wprowadzenie nowych technologii, strategii i procesów jest nieuniknione, aby sprostać konkurencji i osiągnąć sukces. Jednym z kluczowych narzędzi, które może wspierać rozwój organizacji, jest cross training.
Podnoszenie kwalifikacji pracowników to długoterminowa inwestycja, która pomaga organizacjom uzyskać przewagę konkurencyjną poprzez dostosowanie rozwoju zawodowego pracowników do szerszej strategii rozwoju firmy.
Praca zespołowa w naturalny sposób prowadzi do powstawania interakcji między ludźmi. To z kolei jest podstawą do różnych stylów zachowania się osób. Określenie sposobów, w które ludzie postępują z innymi i tego, w jaki sposób sami się zachowują będzie podstawą do wykrzesania z zespołu nowych możliwości lub załagodzenie pojawiających się konfliktów. Jednym z narzędzi, które pomogą określić style zachowania się ludzi w pracy zespołowej jest model DISC?
Współczesny świat zmusza nas do ciągłego podejmowania decyzji. Wiele z nich dotyczy sytuacji problemowych. Umiejętność szybkiego i przede wszystkim skutecznego rozwiązywania problemów stanowi jedną z kluczowych kompetencji współczesnego pracownika. Bez względu na to, jakie stanowisko pracy zajmuje. Kluczowe więc wydaje się być poznanie cech specjalisty od rozwiązywania problemów. To bowiem pozwoli na doskonalenie się w tych obszarach, a w konsekwencji na podejmowanie lepszych decyzji.
Powszechnie uznaje się, że zarządzanie wymaga wysokiej inteligencji, ponieważ oparte jest o wielokierunkową analizę i racjonalne podejście do wielu spraw. Niestety często nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich okoliczności. O ile kierowanie się rozumem i danymi bez wątpienia pozwala odnieść sukces, o tyle czasami warto posłuchać intuicji. Tym bardziej, że może ona przyczynić się do odniesienia sukcesu, zwłaszcza, gdy musimy szybko podjąć decyzję.
Dobrze przygotowana prezentacja posiada swoją strukturę. Pozwala ona na odnalezienie się w treści przekazywanych informacji. Nawet najkrótsze wystąpienie biznesowe powinno zawierać kolejno występujące po sobie części. W najmniej skomplikowanym modelu będzie to wstęp, rozwinięcie i zakończenie. W każdym z tych obszarów warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, które sprawią, że odbiorcy zapamiętają treść wystąpienia.
Każde wystąpienie publiczne składa się z kilku szczególnych obszarów, na które musi zwrócić uwagę prezenter. Oprócz samej treści, materiałów wspierających czy pomieszczenia, w którym będzie przemawiał ważne jest także zadbanie o mowę niewerbalną. Przejawia się ona np. w gestach, postawie czy stroju. To właśnie one tworzą całościowy obraz mówcy. O czym trzeba pamiętać?
Pismo jest jednym z największych wynalazków jakiego dokonał człowiek w historii swojego istnienia. Pozwoliło one nie tylko zachowywać. aktualne informacje na dla potomnych, ale także pozwalało kolejnym pokoleniom na korzystanie z wiedzy. Efektem tego są coraz to nowsze wynalazki. Tekst można i powinno się stosować także w prezentacjach multimedialnych. Kluczowym aspektem jest umiar.
Employee Handbook to przewodnik dla wszystkich pracowników, który szczegółowo określa nie tylko zasady i polityki firmy, ale także to, co o firmie powinien wiedzieć każdy pracownik. Zatem powinien zawierać: wartości, kulturę, wizję i misję firmy. Najczęściej tworzony w formie książkowej, ale również w wersji cyfrowej. Bardzo istotny zwłaszcza dla nowych pracowników, którzy zaczynają swoją podróż w firmie. Taka forma dostarczenia wszystkich informacji potrzebnych o firmie na samym początku obecności pracownika, na pewno ułatwia odpowiednie jego wdrożenie w kulturę, obyczaje i zasady firmy.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas