Jak należy naliczyć odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w samorządowej oświatowej jednostce budżetowej w następujących przypadkach:
1. Odpis dla emerytów i rencistów byłych pracowników - administracji i obsługi
a) jeżeli w trakcie roku budżetowego emeryt zmarł, np. w czerwcu - czy w związku z tym należy naliczony, planowany odpis zmniejszyć proporcjonalnie za okres od lipca do grudnia danego roku budżetowego?
b) jeżeli w trakcie roku budżetowego zwiększyła się liczba emerytów, np. od września, czy w związku z tym należy naliczony, planowany odpis zwiększyć proporcjonalnie za okres od września do grudnia danego roku budżetowego?
2. Na podstawie jakiego dokumentu należy naliczyć odpis na emerytów i rencistów - byłych pracowników (nauczycieli): czy w oparciu o PIT-40A za rok ubiegły, decyzji o ustaleniu i waloryzacji emerytury/renty za rok ubiegły, decyzji o ustaleniu i waloryzacji emerytury/renty z roku, na który ma być naliczony odpis? Czy przy naliczaniu odpisu należy brać pod uwagę świadczenia pobierane przed waloryzacją (styczeń - luty), czy po waloryzacji (marzec - grudzień), czy oba okresy?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)