Ustawa o pracownikach samorządowych w art. 6 ust.4 pkt 1 stwierdza, że przy naborze na kierownicze stanowiska urzędnicze wymagany jest co najmniej 3-letni staż pracy lub co najmniej 3 lata wykonywania działalności. Natomiast rozporządzenie Rady Ministrów z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (tabela F) mówi, że np. dla kierownika referatu minimalny staż wynosi 4 lata (za staż pracy dla stanowisk kierowniczych należy rozumieć również wykonywanie działalności gospodarczej). Czy nie ma sprzeczności między ww. aktami? Czy w regulaminie wynagradzania pracowników urzędu, na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 1 ustawy o pracownikach samorządowych, można zapisać, że na stanowisku kierownika referatu wymagany jest 3-letni staż pracy lub co najmniej 3 lata wykonywania działalności gospodarczej?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)