Chciałabym zapytać o kwestię prawidłowej organizacji czasu pracy w Urzędzie Stanu Cywilnego. Chodzi mi o sytuację, gdzie pracownicy USC pracują w podstawowym systemie czasu pracy od poniedziałku do piątku po 8 godzin. Zdarzają się jednak soboty, w których pracownik USC musi udzielić ślubu i wykonuje wtedy pracę przez ok. 4 godziny.
Czy to, że takie sytuacje mają czasami miejsce powoduje, że powinien być w tym przypadku zmieniony system czasu pracy, np. na równoważny? Jak uregulować w regulaminie pracy tę kwestię bo w tej chwili jest tam zapis, że sobota jest w urzędzie gminy, a co za tym idzie w również USC, dniem wolnym od pracy? W regulaminie mamy również zapis o tym, że pracownikowi zatrudnionemu w sobotę przysługuje w zamian wolny dzień, ale jest też paragraf, który mówi o tym, co przysługuje pracownikowi za pracę w godzinach nadliczbowych, tj. czas wolny 1:1 lub wynagrodzenie. Jak więc traktować tę 4-godzinną pracę w sobotę: czy jako pracę w sobotę, czy nadgodziny?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)