Jakie obowiązki związane z bhp należą do pracodawcy użytkownika, a które do agencji zatrudnienia
Pytanie: Podpiszemy z agencją zatrudnienia umowę na wynajem osób zatrudnionych na umowę zlecenia. Czy nasza firma, jako pracodawca użytkownik, musi dostarczyć pracownikom z agencji obuwie, odzież roboczą i środki ochrony indywidualnej, prowadzić szkolenia bhp, opracować ocenę ryzyka zawodowego, zapewnić napoje i posiłku profilaktyczne, ustalić w razie wypadku okoliczności wypadku przy pracy i sporządzić dokumentację dotyczącą wypadku w drodze do i z pracy? Czy to wszystko zależy od zapisów umowy z agencją pracy i możemy te obowiązki przenieść na agencje pracy?
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii (Zakład Prawa Pracy) Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 r. zawodowo zajmuje się problematyką prawa pracy, jak również w zagadnieniami związanymi z działalnością kontrolno-nadzorczą sprawowaną przez Państwową Inspekcję Pracy. Ekspert współpracujący z największymi i najbardziej opiniotwórczymi podmiotami w kraju, zajmującymi się problematyką prawa pracy. Ma na swoim koncie współpracę m.in. z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, Dolnośląską Komisją Ochrony Pracy oraz czołowymi firmami wydawniczymi. Jest m.in. współautorem komentarza do Kodeksu pracy, autorem komentarza do ustawy o PIP, jak również komentarzy do kilkunastu rozporządzeń wykonawczych do Kodeksu pracy.