Kiedy rozpocząć przygotowania do wprowadzenia PPK w jednostce budżetowej
Pytanie: Jako samorządowa instytucja kultury przystępujemy do PPK od 2021 roku. Mamy 2 związki zawodowe, z którymi pracodawca będzie konsultował wybór instytucji finansowej. Nie mamy na chwilę obecną decyzji, czy wyboru dokona organizator. Proszę o poradę, czy możemy rozpocząć konsultacje ze związkami i informować pracowników o PPK już teraz, aby na spokojnie zorganizować cały proces?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy przepisy regulują termin początkowy, od którego pracodawca powinien rozpocząć swoje działania zmierzające do wprowadzenia PPK
- Jakie informacje dotyczące procesu wdrożenia PPK pracodawca może przekazać pracownikom z wyprzedzeniem
- Od kiedy pracodawca może przyjmować deklaracje rezygnacji z udziału w PPK
Pozostało jeszcze 64% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, ekspert rynku emerytalnego i założyciel Debaty Emerytalnej. Posiada doświadczenie w zakresie doradztwa przy tworzeniu i funkcjonowaniu PPE oraz PPK. Autor i współautor książek oraz publikacji dotyczących zagadnień systemu emerytalnego, aktywnie komentuje w mediach (tradycyjnych i społecznościowych) zagadnienia związane z systemem emerytalnym, rynkiem pracy i ubezpieczaniami społecznymi.