Narzędzia:
Od 22 lipca wchodzi w życie zmiana rozporządzenia w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników zatrudnionych w niektórych państwowych jednostkach budżetowych.
Jako samorządowa instytucja kultury przystępujemy do PPK od 2021 roku. Mamy 2 związki zawodowe, z którymi pracodawca będzie konsultował wybór instytucji finansowej. Nie mamy na chwilę obecną decyzji, czy wyboru dokona organizator. Proszę o poradę, czy możemy rozpocząć konsultacje ze związkami i informować pracowników o PPK już teraz, aby na spokojnie zorganizować cały proces?
Jakie składniki wynagrodzenia przysługują głównej księgowej zatrudnionej na umowę o pracę w jednostce budżetowej urzędu miasta? Proszę o powołanie podstawy prawnej.
Proszę o informację, czy jednostka wojskowa (będąca jednostką budżetową) możne przyjąć do pracy osobę w ramach wolontariatu. Osoba ta wykonywałaby zadania referenta w sekcji rachunków i rozliczeń, w pionie głównego księgowego. Został złożony wniosek o pracę w charakterze wolontariusza na okres 6 miesięcy.
Czy przy przekształceniu zakładu budżetowego w jednostkę budżetową wszyscy pracownicy zakładu muszą automatycznie po zwolnieniu z zakładu zostać zatrudnieni w jednostce? Czy jest możliwość, aby niektórych pracowników nie zatrudniać w nowo powstałej jednostce budżetowej (mowa o pracownikach na czas określony i nieokreślony)?
Mimo, że ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 obowiązuje już ponad miesiąc, w rozporządzeniu w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych nadal brakuje odpowiednich stanowisk. Wkrótce ma się to zmienić - resort pracy pracuje nad nowelizacją przepisów, która określi nazwy stanowisk, minimalne wymagania kwalifikacyjne oraz zasady wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnianych w żłobkach i klubach dziecięcych prowadzonych przez gminy!
Jesteśmy jednostką budżetową w której utworzona została Rada, której członkowie otrzymują przychody zgodnie z art. 13 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Z członkami Rady nie ma zawartych umów, zarówno o pracę, jak i cywilnoprawnych, są oni bowiem powoływani przez Sejm, Senat oraz Prezydenta RP. Czy przychody członków Rady stanowią podstawę składek na ubezpieczenie społeczne oraz zdrowotne?
Jesteśmy jednostką budżetową - Zespołem Placówek Resocjalizacyjnych. Opłacamy za pracowników pedagogicznych składkę na Fundusz Emerytur Pomostowych. Od kwietnia br. zatrudniliśmy pracownicę jako pracownika administracji na cały etat. Od września br. ta sama osoba została dodatkowo zatrudniona jako pracownik pedagogiczny na 0,22 etatu. Czy należy dokonać korekty zgłoszenia do ubezpieczenia ZUS tej osoby w związku z rozpoczęciem pracy w szczególnych warunkach w wymiarze etatu 0,22? Jeśli tak, to jak należy dokonać korekty, gdyż podstawa wymiaru składek wykazywana w deklaracji RCA jest łącznie z etatu administracji i etatu pedagogicznego?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas