informacja o warunkach zatrudnienia

Informacja o warunkach zatrudnienia - czy wskazać zasady przemieszczania się pomiędzy miejscami wykonywania pracy

Pytanie:

Mam pytanie dotyczące dokumentu „Informacja o warunkach zatrudnienia". Chodzi o konieczność przekazania w tym dokumencie informacji o przemieszczaniu się pomiędzy kilkoma miejscami pracy. Chciałam się upewnić, czy w przypadku pracodawcy, którego reprezentuję jako przedstawiciel obszaru HR, będzie miało to zastosowanie. Sytuacja jest następująca: W umowie o pracę każdy pracownik ma wpisane tylko jedno miejsce pracy (pracy stacjonarnej), jest to albo siedziba pracodawcy w Warszawie, albo biuro pracodawcy w Gdańsku. W związku z wprowadzonym w kwietniu Regulaminem Pracy Zdalnej, pracodawca dał możliwość pracownikom wykonywania pracy zdalnej z maksymalnie 2 miejsc na terytorium Polski. Informacje te zostały potwierdzone pomiędzy pracownikiem a pracodawcą w dokumencie „Uzgodnienie wykonywania pracy zdalnej”. Pracownicy wskazali jedno lub dwa miejsca, z których będą wykonywać pracę zdalną. Co oznacza, że np. pracownik mający miejsce pracy w umowie o pracę w Warszawie (biuro pracodawcy), może wykonywać prace zdalną (w określonej liczbie dni w tygodniu zgodnie z regulaminem pracy zdalnej) np. z Sulejówka oraz z Poznania, bo takie dwa miejsca i konkretne adresy wskazał Pracodawcy i jest to zawarte/podpisane w dokumencie „Uzgodnienie wykonywania pracy zdalnej”. Czy w takim przypadku (jest wskazane kilka miejsc wykonywania pracy, ale stacjonarne w biurze oraz zdalne), konieczne jest wskazywanie zasad przemieszczania się pomiędzy miejscami wykonywania pracy.

Informacja o warunkach zatrudnienia – czy określa się system i rozkład czasu pracy pracownika

Pytanie:

Chciałabym zapytać o zapis w informacji o warunkach zatrudnienia dotyczący dobowego i tygodniowego wymiaru czasu pracy. Pracownik zostanie zatrudniony na 1/5 etatu, gdzie dobowa i tygodniowa norma czasu pracy wynosi odpowiednio: 7,35 i 37,55. Zatrudnienie w systemie równoważnym. Wymiar czasu pracy wyniesie 1 godzinę i 31 minut na dobę i przeciętnie 7 godzin i 35 minut w tygodniu. Natomiast chcielibyśmy, aby pracownik przychodził do pracy w poniedziałki i wtorki: np. poniedziałek 14.00-18.00 a we wtorek 14.25-18.00, czyli łącznie 7,35. Ponadto chcielibyśmy czasem mieć też możliwość ustalania innego harmonogramu, zamiast poniedziałku i wtorku inne dni. Jak sformułować zapis w informacji zatrudnienia, aby nie trzeba było zmieniać informacji w przypadku zmiany godzin pracy. Czy ogólny zapis będzie prawidłowy: „W związku z zatrudnieniem na 1/5 etatu obowiązujący Panią wymiar czasu pracy wynosi 1 godzinę i 31 minut na dobę i przeciętnie 7 godzin i 35 minut w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy”.

Informacja o warunkach zatrudnienia – jakie składniki wynagrodzenia czy świadczeń pieniężnych wymienić

Informacja o warunkach zatrudnienia - wyjaśnienia PIP

Wystawianie informacji o warunkach zatrudnienia (stanowisko Głównego Inspektoratu Pracy z 14 czerwca 2023 r.)

Zmiana etatu z niepełnego na pełen – czy należy przekazać pracownikowi nową informację o warunkach zatrudnienia

Pytanie:

Czy w związku ze zmianą z niepełnego etatu na pełen pracownika zatrudnionego od 2015 r. należy przekazać pracownikowi nową informację o warunkach zatrudnienia, która zawiera dobową i tygodniową normę czasu pracy, częstotliwość wypłat, przysługujący urlop wypoczynkowy, długość okresu wypowiedzenia oraz ostatni punkt, w którym będą zamieszczone takie informacje jak: pozostałe uprawnienia i obowiązki pracownika zawartych w regulaminie pracy takich jak: zasady w porze nocnej, sposób potwierdzenia przybycia oraz nieobecności w pracy. Czy taka krótka informacja będzie poprawna?

Informacja o warunkach zatrudnienia – czy wymienia się w niej wszystkie dodatki za pracę jakie mogą przysługiwać pracownikowi

Pytanie:

Moje pytanie dotyczy informacji o warunkach zatrudnienia. Jaki zapis powinien znajdować się w punkcie dotyczącym ochrony związanej z zabezpieczeniem społecznym zapewnianej przez pracodawcę? Czy w punkcie dotyczącym „inne niż określone w umowie o pracę składniki wynagrodzenia oraz świadczenia pieniężne lub rzeczowe” należy wymienić wszystkie dodatki jakie mogą przysługiwać pracownikowi: nocny, za pracę w godzinach nadliczbowych, za pracę w niedzielę i święta, a także wynagrodzenie chorobowe, urlopowe, odprawa emerytalna lub rentowa, ekwiwalent za urlop itd.?

informacja

Wydawanie i aktualizowanie informacji o warunkach zatrudnienia po zmianach z 2023 r.

Zapraszamy do obejrzenia porady video, w której ekspert prawa pracy Szymon Sokolik pokaże krok po kroku, jak wydawać i aktualizować informację o warunkach zatrudnienia po zmianach z 2023 r.

Z artykułu dowiesz się:

Informacja o warunkach zatrudnienia – w jaki sposób powiadomić o instytucji, do której trafiają składki

Informacja o warunkach zatrudnienia – w jaki sposób powiadomić o instytucji, do której trafiają składki

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo