PIT-11 wysłany e-mailem – sprawdź stanowisko organów skarbowych
Wielu płatników wysyłających pracownikom informacje PIT-11 e-mailem ma wątpliwości, czy do skuteczności takiego doręczenia wymagane jest otrzymanie potwierdzenia odbioru takiej wiadomości. Może się bowiem zdarzyć, że odbiorca jej nie odczytał, a nawet jeśli to zrobił, pracodawca nie zawsze ma pewność, że taka elektroniczna wiadomość z załącznikiem w postaci pliku z PIT-11 faktycznie dotarła do adresata. Jakie jest stanowisko organów podatkowych na ten temat?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy pracownik musi wyrazić zgodę na otrzymanie PIT-11 e-mailem
- Czy pracodawca musi mieć potwierdzenie dostarczenia adresatowi wiadomości z załącznikiem w postaci PIT-11
- Kto – pracodawca czy pracownik – będzie musiał udowodnić w ewentualnym postępowaniu podatkowym, że pracownik otrzymał PIT-11 za pomocą poczty elektronicznej
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik z doświadczeniem w administracji skarbowej, dziennikarz. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także absolwentem podyplomowych studiów w zakresie Master of Business Administration. Wykładowca akademicki. Autor licznych publikacji z dziedziny podatków, prawa pracy i szeroko rozumianego prawa gospodarczego w czołowych polskich wydawnictwach.