Narzędzia:
Czy pracownik zatrudniony na podstawie umowy o pracę na zastępstwo w urzędzie (stanowisko urzędnicze) powinien otrzymać zakres obowiązków?
Kodeks pracy przewiduje, że w stosunku do pracowników wykonujących stale pracę poza zakładem pracy wynagrodzenie wraz z dodatkiem za nadgodziny może być zastąpione ryczałtem, którego wysokość powinna odpowiadać przewidywanemu wymiarowi pracy w godzinach nadliczbowych. Czy pracownikom budowlanym (zatrudnionym na stanowiskach np. robotnika, majstra, brygadzisty, operatora maszyn), którzy również wykonują pracę stale poza zakładem pracy można wypłacać ryczałt za nadgodziny? Jeśli tak, czy taki ryczałt należy wypłacać przez cały rok, czy w okresach, w których standardowo nadgodziny występują?
Od 1 stycznia 2020 r. zatrudniamy pracownika obsługi. Czy możemy przygotować dla niego umowę z datą 30 grudnia 2019 r. zawierającą już stawkę minimalną wynagrodzenia 2.600,00 obowiązującego od 1 stycznia 2020 r.? Czy do obliczania wysokości wynagrodzenia pracownika możemy uwzględnić dodatek za zamykanie i otwieranie całego obiektu oraz wykonywanie dodatkowych czynności związanych ze sprzątaniem kotłowni? Jeśli tak, jak powinniśmy prawidłowo to zapisać? Jeśli nie, w jaki inny sposób możemy wynagrodzić pracownika za wykonywanie dodatkowo wymienionych czynności w całym roku kalendarzowym? Czy może to być dodatek specjalny?
Proszę o wyjaśnienie, czy nauczycielowi należy dać przydział czynności i jak on powinien wyglądać oraz co zawierać?
Pracuję od 11 lat na stanowisku pedagoga szkolnego. W obecnym roku szkolnym zmieniła się dyrekcja szkoły. W związku z tym w ramach godzin pracy jestem notorycznie wysyłana przez dyrekcję szkoły na konkursy do innych szkół (dowiezienie dzieci na miejsce, poczekanie na nie, odwiezienie pod szkołę). Wszystko to oczywiście w ramach moich godzin pracy. W ten sposób nie mogę realizować zajęć z dziećmi, rodzicami i nauczycielami, generalnie coraz częściej nie ma mnie w szkole, ponieważ pełnię rolę „odprowadzacza” dzieci na konkursy przedmiotowe. Czy dyrektor ma prawo żądać ode mnie wykonania takiego polecenia? Czy są przepisy dokładnie to regulujące?
Czy burmistrz może już w tej kadencji zatrudnić doradców i asystentów? Jakie uprawnienia mają doradcy i asystenci zatrudnieni w urzędzie - czy mogą być zwierzchnikami służbowymi pracowników urzędu?
Pracownik samorządowy na stanowisku urzędniczym - inspektor ds. księgowości - był oceniany przez przełożonego (kierownika referatu) we wrześniu 2007 r. Z regulaminu przeprowadzania okresowej oceny kwalifikacyjnej wynika, iż ocena jest sporządzana co najmniej raz na 2 lata. W styczniu 2008 r. ta osoba zajmowała stanowisko sekretarza z powołania, a z regulaminu wynika, iż w sytuacji zatrudnienia pracownika na stanowisku urzędniczym bezpośredni przełożony jest zobowiązany do dokonania pierwszej oceny w ciągu 6 miesięcy od daty zatrudnienia. W styczniu 2009 r. stosunek pracy sekretarza przekształcił się z mocy ustawy z powołania na umowę o pracę. Proszę wyjaśnić, kiedy powinna być dokonana ocena sekretarza przez pracodawcę? Uważam, że do czerwca 2008 r., gdyż osoba ta zmieniła stanowisko i zakres czynności.
Czy pracodawca ma obowiązek ustalania zakresów obowiązków (czynności) dla swoich pracowników?
Czy pracownik, który na podstawie ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych odbywa służbę przygotowawczą, powinien mieć określony szczegółowy zakres czynności?
Czy główny księgowy jednostki (szkoła) może sporządzać listy płac za specjalistę ds. finansowych (pracownik przebywa na zwolnieniu lekarskim)? Czy z tego tytułu może mieć okresowo przyznany dodatek specjalny? Czy przyznanie dodatku specjalnego wiąże się ze zwiększeniem liczby godzin pracy?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas