Oddelegowanie pracownika do pracy za granicą w spółce zależnej

Krystyna Dąbrowska
Krystyna Dąbrowska
23.04.2013AKTUALNE

Pytanie:

Spółka z o.o. mająca siedzibę w Polsce rozważa możliwość oddelegowania własnego pracownika do pracy na rzecz zależnej spółki zagranicznej działającej na terenie UE (Rumunia). Spółka zagraniczna jest odrębnym podmiotem prawnym i w zakresie prawa pracy – pracodawcą niezależnym. Na jakiej podstawie spółka polska mogłaby oddelegować własnego pracownika do świadczenia pracy na rzecz podmiotu zagranicznego przez okres jednego roku i jakiemu ustawodawstwu pracownik będzie podlegał, jeżeli wynagrodzenie będzie wypłacane przez spółkę macierzystą albo spółkę zagraniczną?

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)


Krystyna Dąbrowska
AUTOR
Wieloletni pracownik urzędu skarbowego, specjalista w prawie podatkowym, obecnie doradca podatkowy. Od 1995 r. współwłaściciel Biura Podatkowego Praktyk s.c w Lublinie.

Sprawdź inne artykuły w kategorii ZUS

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo