Jak rozliczyć udział pracownika w wycieczce towarzyszącej zagranicznej konferencji
Pytanie: Pracownik udał się w zagraniczną podróż służbową na międzynarodową konferencję. Delegacja służbowa została sfinansowana przez pracodawcę (sektor finansów publicznych). Przed wyjazdem, została dokonana opłata konferencyjna za udział pracownika. Opłata konferencyjna obejmowała także udział w dodatkowej wycieczce przygotowanej przez organizatorów konferencji (15 EUR). Czy opłata za wycieczkę 15 EUR stanowi dla pracownika jego przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu i oskładkowaniu czy też pracownik powinien zwrócić całą opłatę za wycieczkę?
Z porady dowiesz się m.in.:
- Czy świadczenie w postaci opłacenia udziału pracownika w konferencji stanowi przychód pracownika?
- Co ze zwolnieniem podatkowym takiego świadczenia?
- Jak pod względem podatkowym potraktować sfinansowanie udziału pracownika w dodatkowej wyciecze towarzyszącej konferencji?
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik z doświadczeniem w administracji skarbowej, dziennikarz. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także absolwentem podyplomowych studiów w zakresie Master of Business Administration. Wykładowca akademicki. Autor licznych publikacji z dziedziny podatków, prawa pracy i szeroko rozumianego prawa gospodarczego w czołowych polskich wydawnictwach.