Bariery w komunikacji organizacyjnej

Paweł Marchel
Paweł Marchel
02.08.2022AKTUALNE

Bariery w komunikacji organizacyjnej

Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga od menadżera wielu umiejętności. Jedną z ważniejszych jest komunikacja. Zwłaszcza, gdy osoba zarządza zespołem ludzi, który odpowiedzialny jest za sukces przedsięwzięcia. Komunikacja nie jest jednak tak łatwym zagadnieniem jakby mogło się to wydawać. Związane jest to z występowaniem wielu barier, które skutecznie mogą ją utrudniać.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Jakie są bariery w komunikacji?
  • Jak sprawić, aby komunikacja w firmie działała jak w sprawnie naoliwionej maszynie?

Przeczytaj też:

Skuteczna komunikacja jest kluczem w sprawnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wie to każdy, kto choć raz współpracował przy realizacji większego przedsięwzięcia, którego nie jest w stanie wykonać jedna osoba. Konieczne jest wtedy porozumiewanie się, wymiana informacji, sztuka kompromisu.

We wszystkich tych obszarach kluczową rolę odgrywa komunikacja. To ona odpowiada za właściwe przekazywanie i zrozumienie komunikatu, to dzięki niej dochodzi do konsensusu, a kolejne działania mogą zostać odhaczone jako wykonane. Ten idealny scenariusz czasami zostaje zaburzony przez występowanie barier. Utrudniają one komunikację, a w konsekwencji prowadzą do nieporozumień.

Znając jednak czynniki, które uniemożliwiają efektywną komunikację możemy starać się je ograniczać, a tym samym prowadzić do sytuacji, kiedy wszystko będzie działało, jak w sprawnie naoliwionej maszynie. Jak to uczynić, aby sprawnie się komunikować?

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)

Słowa kluczowe:
komunikacja

Paweł Marchel
AUTOR
bibliotekarz, pasjonat literatury popularnonaukowej. Interesuje się rozwojem osobistym, edukacją, psychologią, zarządzaniem czasem. Dąży do racjonalnego stawiania celów i skutecznego ich osiągania

Sprawdź inne artykuły w kategorii HR

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo