Od mówienia do komunikacji – skuteczne przekazywanie informacji

Tomasz Marchel
Tomasz Marchel
30.05.2022AKTUALNE

Od mówienia do komunikacji – skuteczne przekazywanie informacji

Słowa, zdania, komunikaty, polecenia stanowią podstawę działalności każdego przedsiębiorcy. Dzięki nim pracownicy wiedzą, co mają zrobić, by osiągnąć cel, jaki przed nimi został podstawiony. Te słowa stanowią także podstawę jednej z najważniejszych umiejętności współczesnego człowieka – komunikacji. Aby jednak mogła ona zaistnień musi zostać spełnionych kilka czynników.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Jak skutecznie przekazywać informację?
  • Jak poprawić komunikację międzyludzką między pracodawcą a pracownikami, a także w gronie samych pracowników?
  • Czym jest komunikacja?
  • Jakie są rodzaje komunikacji biznesowej?
  • Jakie są elementy składowe procesu komunikacji?


Przeczytaj także:

·       Jak wzmacniać kulturę zdalnych zespołów – 10 praktycznych wskazówek dla działów HR

·       Części składowe prezentacji biznesowej – 10 zasad ciekawej prezentacji

·       Platforma EAP – wsparcie pracowników w trudnych czasach

 

Komunikacja stanowi kluczową umiejętność współczesnego świata. Dotyczy to zarówno przestrzeni biznesowej, jak i społecznej czy osobistej. Bez rozwinięcia umiejętności komunikacji nie jesteśmy w stanie sprawnie funkcjonować.

Już od najmłodszych lat jesteśmy uczeni, jak ją wykorzystywać. Noworodek płaczem komunikuje, że jest głodny, niemowlę artykułując bliżej nieokreślone dźwięki pokazuje, że chce zabawkę, dorośli używają pełnych zdań, by przekazać wiadomość i uzyskać konkretną, interesującą ich odpowiedź.

Wszystkie wymienione sytuacje są przykładami komunikacji. Można więc powiedzieć, że zawierają konkretne elementy, które je charakteryzują. Określenie tych czynników pozwoli stworzyć model, który znajdzie przełożenie na grunt biznesowy, a tym samym przyczyni się do poprawy komunikacji międzyludzkiej między pracodawcą a pracownikami, a także w gronie samych pracowników.

Pozostało jeszcze 76% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)

Słowa kluczowe:
komunikacja w firmie

Tomasz Marchel
AUTOR
absolwent zarządzania sportem. Jego zainteresowania są bardzo szerokie. Poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak skutecznie motywować i angażować pracowników, by tworzyli realną wartość nie tylko dla pracodawcy, ale także czerpali radość z podejmowania nowych wyzwań i realizowania kolejnych projektów.

Sprawdź inne artykuły w kategorii HR

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo