komunikacja w firmie

Od mówienia do komunikacji – skuteczne przekazywanie informacji

Od mówienia do komunikacji – skuteczne przekazywanie informacji

Słowa, zdania, komunikaty, polecenia stanowią podstawę działalności każdego przedsiębiorcy. Dzięki nim pracownicy wiedzą, co mają zrobić, by osiągnąć cel, jaki przed nimi został podstawiony. Te słowa stanowią także podstawę jednej z najważniejszych umiejętności współczesnego człowieka – komunikacji. Aby jednak mogła ona zaistnień musi zostać spełnionych kilka czynników.

Komunikacja stanowi kluczową umiejętność współczesnego świata. Dotyczy to zarówno przestrzeni biznesowej, jak i społecznej czy osobistej. Bez rozwinięcia umiejętności komunikacji nie jesteśmy w stanie sprawnie funkcjonować.

Już od najmłodszych lat jesteśmy uczeni, jak ją wykorzystywać. Noworodek płaczem komunikuje, że jest głodny, niemowlę artykułując bliżej nieokreślone dźwięki pokazuje, że chce zabawkę, dorośli używają pełnych zdań, by przekazać wiadomość i uzyskać konkretną, interesującą ich odpowiedź.

Wszystkie wymienione sytuacje są przykładami komunikacji. Można więc powiedzieć, że zawierają konkretne elementy, które je charakteryzują. Określenie tych czynników pozwoli stworzyć model, który znajdzie przełożenie na grunt biznesowy, a tym samym przyczyni się do poprawy komunikacji międzyludzkiej między pracodawcą a pracownikami, a także w gronie samych pracowników.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo