Platforma EAP – wsparcie pracowników w trudnych czasach
Program Wsparcia Pracowników PWP lub inaczej nazywany Program Pomocy Pracownikom PPP (ang. Employee Assistance Program) to popularny benefit, który zapewnia profesjonalne wsparcie pracownikowi i jego rodzinie w rozwiązywaniu problemów osobistych i trudnych sytuacjach. Sprawdźmy czym jest Platforma EAP i jak działa.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Platforma EAP – co to jest?
- Kiedy można uzyskać pomoc na platformie EAP?
- Dlaczego warto zaoferować pracownikom korzystanie z platformy EAP jako benefitu?
- Jakie korzyści są dla działów HR i menedżerów w związku z zaoferowaniem pracownikom platformy EAP?
- W jaki sposóbkrok po kroku wdrożyć program EAP?
Przeczytaj też:
W Stanach Zjednoczonych platformy EAP z sukcesem funkcjonują od dziesięcioleci. W Europie programy te oferują swoim pracownikom firmy z Wielkiej Brytanii i Niemcy. W Polsce natomiast programy wsparcia pracowników zyskały na znaczeniu na początku pandemii. Był to moment, kiedy nie wiedzieliśmy co się dzieje i co przyniesie przyszłość. Baliśmy się o zdrowie nasze i naszej rodziny. Zadawaliśmy sobie mnóstwo pytań: co z moją pracą, jak długo będą zamknięte szkoły, z lęku kupowaliśmy zapasy żywności i artykułów pierwszej potrzeby. Było w nas bardzo dużo niepokoju i niepewności. Już wcześniej duże, międzynarodowe firmy wdrażały programy wellbeingowe, których elementem było właśnie wsparcie psychologiczne pracowników. Teraz, niezależnie od wielkości i pochodzenia kapitału coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie rozwiązań wspierających zdrowie i wellbeing pracowników.
Jak działa platforma EAP?
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
posiada ponad 19 lat doświadczenia zawodowego. Jej doświadczenie obejmuje cały HR – od rekrutacji, szkoleń, rozwoju, tematyki wynagrodzeń i benefitów, badań HR, prawa pracy, wdrożenia systemów HR’owych po dokumentację pracowniczą. Przed dołączeniem do Clariter w październiku 2023 r., przez ponad 5 lat zajmowała stanowisko Dyrektora HR w spółce Globalworth, gdzie zajmowała się zarządzaniem zespołem HR i administracji. Jej doświadczenie obejmuje także rolę HR Managera w firmie Konecranes & Demag Sp. z o.o., gdzie od zera rozwinęła funkcję HR, wdrożyła strategię w zakresie zarządzania ludźmi oraz przeprowadziła proces połączenia dwóch spółek w obszarze HR. Wcześniej realizowała projekty związane z miękkim i twardym HR w polskich i międzynarodowych firmach doradczych. Pracowała dla różnych branż, w szczególności: technicznej, logistycznej, nieruchomości, bankowości & ubezpieczeń i farmacji.
Magda ukończyła zarządzanie i marketing w Szkole Głównej Handlowej oraz studia podyplomowe w zakresie psychologii społecznej na SWPS. Zdobyła tytuł „Top Woman in Real Estate 2020” w kategorii HR & Employer Branding. Obecnie jest także mentorem w Programie Mentoringowym Top Woman in Real Estate
Cały czas rozwija swoje kompetencje, lubi zdobywać nową wiedzę i doświadczenie, a także eksperymentować.
W powyższych działaniach wspiera również pracowników i zachęca ich do rozwoju.
Prywatnie jest mamą trójki aktywnych dzieci, które nie pozwalają jej się nudzić.