Praca w organizacji z rozbudowaną hierarchią wymaga posiadania odpowiednich kompetencji komunikacyjnych. Dotyczy to zarówno menadżerów zarządzających zespołami, jak i szeregowych pracowników. W dużych firmach komunikacja bardzo często będzie prowadzona z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Chcąc prowadzić ją skutecznie warto poznać elementy, które mogą wywoływać niepokój w komunikacji cyfrowej. Jest to o tyle ważne, że w świecie realnym bardzo często nie będą występowały takie problemy.
Obejrzyj też:
Jaki jest sekret dobrze funkcjonującej organizacji i jej pracowników? Jednym z nich jest na pewno świetna komunikacja wewnętrzna. Nad dobrą komunikacją w firmie musimy ciągle pracować i dbać o jej odpowiedni kierunek i jakość. W komunikacji wewnętrznej niemal zawsze czujemy, że jest coś do poprawy. Sprawdź, jakie są kluczowe wymiary komunikacji wewnętrznej i jak je pozytywnie rozwijać.
Jak prowadzić komunikację:
W jaki sposób oswajać pracowników z informacjami o zmianach w firmie
Jak właściwie prowadzić komunikację kryzysową
Czas pandemii zasadniczo zmienił rolę i znaczenie komunikacji wewnętrznej. Jej funkcja stała się kluczowa dla działalności organizacji, motywacji, rozwoju i poczucia bezpieczeństwa pracowników. Ma wpływ na tworzenie elastycznych, odpornych na zmiany i kryzysy organizacji. Do tego wszystkiego komunikacja wewnętrzna ma kilka wymiarów, w których funkcjonuje w organizacji.