Po ostatnich zmianach przepisów z 22 kwietnia 2008 r. głównemu księgowemu przysługuje dodatek funkcyjny według stawki 9, co odpowiada maksymalnie 175% najniższego wynagrodzenia zasadniczego, ustalonego przez radę (w naszym przypadku - 710 zł). Stawka 8 dodatku funkcyjnego może wynieść maksymalnie 150% najniższego wynagrodzenia zasadniczego. Czy można zatem przyjąć, że stawka 9 dodatku mieści się w granicach od 151% do 175% tego wynagrodzenia? Wysokość dodatku funkcyjnego zależy od dobrej woli dyrektora. Zdarza się, że np. w szkole dodatek funkcyjny głównego księgowego jest niższy od dodatku funkcyjnego kierownika administracyjnego w przedszkolu. Dodatki funkcyjne kształtują się ledwie na poziomie 35%, czyli w grupie 1. Czy rzeczywiście nie ma oficjalnej interpretacji ministerstwa w tej kwestii? Nowelizacja rozporządzenia określa również wynagrodzenie głównego księgowego w formie kategorii zaszeregowania, a nie jak było do tej pory - kwotowo. Skoro kwoty wynagrodzeń mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2008 r. (tak wynika z mocy prawa ze względu na podwyższenie kwoty wynikającej z kategorii zaszeregowania), czy oznacza to, że pracodawca powinien wypłacić dla głównych księgowych wyrównanie od 1 stycznia 2008 r.? W naszym mieście podwyżkę wprowadzono od 1 września 2008 r. - czy gmina ma takie uprawnienia, by pozbawić nas podwyżki od 1 stycznia 2008 r.?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)