Planujemy benefity onkologiczne

Anna Józefczyk
Anna Józefczyk
18.11.2022AKTUALNE

Planujemy benefity onkologiczne

Październik i listopad to miesiące poświęcone tematyce nowotworowej. Warto wiedzieć, czy i jak pracodawca może wspierać swoich pracowników w tym ważnym temacie. W czasie, gdy pracodawcy zastanawiają się jak przyciągnąć i zatrzymać największe talenty, a pracownicy oczekują od pracodawcy wsparcia w wielu obszarach, należy zastanowić się, jaką wartość chcemy promować i co chcemy wyrazić poprzez oferowane benefity.

Benefity w postaci dostępu do konsultacji i badań lekarskich

Od lat upowszechnił się benefit w postaci dostępu do konsultacji i badań lekarskich. Wachlarz działań i produktów, które może oferować pracodawca jest tymczasem znacznie szerszy i nigdy dotąd nie był tak kompleksowy.

Obejrzyj też:

Praktyka pracy z klientami oraz niepokojące dane o rosnącej liczbie zachorowań skłaniają mnie do refleksji, że pakiety nie spełniają roli profilaktycznej (choć osobiście nie zrezygnowałabym z komfortu, jaki zapewniają). Korzystamy z nich głównie w momencie odczuwania dolegliwości, zapominając, że w dbaniu o zdrowie najważniejsza jest właśnie profilaktyka. Dodatkowo, w momencie, gdy pacjent opuszcza gabinet z diagnozą ciężkiej choroby, możliwości pakietu medycznego kończą się.

Przeczytaj też:

Równocześnie badanie Mapa ryzyka Polaków (PIU, 2021) pokazuje, że brak pieniędzy na leczenie poważnej choroby, ciężka choroba najbliższej osoby oraz nowotwór to najczęstsze obawy Polaków, niezależne od wieku i miejsca zamieszkania. Badanie to pokazuje także wzrost świadomości i potrzeby ubezpieczeniowej wśród Polaków.

Finansowanie badań genetycznych

Akcje profilaktyczne nastawione na edukację, konsultacje i indywidualnie zalecane badania specjalistyczne, z możliwością podjęcia leczenia są cennym benefitem wspierającym zdrowie pracownika. Zdrowe nawyki pomagają budować i utrzymać rozwiązania dostępne w ramach platform wellbeingowych – wartościowych narzędzi w tym zakresie można znaleźć już kilka na naszym rynku. W ramach profilaktyki pracodawcy coraz częściej decydują się na finansowanie badań genetycznych.

Uwaga

W ostatnich tygodniach częściej, niż kiedykolwiek wcześniej klienci dzielą się informacjami o chorobach nowotworowych pracowników, co zwykle budzi ogromne poruszenie w całej organizacji. 

Ubezpieczyciele informują o rosnącej liczbie świadczeń wypłacanych z powodu nowotworów, a tendencja ta – jako skutek pandemii i braku wykonywanych badań diagnostycznych, ma utrzymać się jeszcze przez kilka najbliższych lat. Zjawisko to zwiększyło zainteresowanie pracodawców narzędziami pozwalającymi zabezpieczyć pracowników w przypadku diagnozy.

Ubezpieczenia onkologiczne

Najbardziej znanym rozwiązaniem są ubezpieczenia onkologiczne, które w ostatnich latach bardzo się rozwinęły i zapewniają kompleksowe wsparcie w przypadku wystąpienia zarówno nowotworu złośliwego, jak i nowotworów o ograniczonej złośliwości. Sumę ubezpieczenia uzupełnia druga diagnoza medyczna, czy świadczenia opiekuńcze.

Przeczytaj też:

Pokrycie kosztu drogiego leczenia specjalistycznego kojarzy nam się głównie ze zbiórkami charytatywnymi. Tymczasem od niedawna na polskim rynku dostępne jest nowoczesne ubezpieczenie zapewniające pokrycie kosztu, organizację i pełną realizację procesu leczenia w Polsce, gdy jeszcze niedawno tego typu rozwiązania wymagały podróży za ocean. Komplementarny względem systemu społecznego produkt daje szybką ścieżkę realizacji procedur lekowych i operacyjnych, których koszty w przypadku nowotworów kształtują się od kilkudziesięciu tysięcy złotych, do około dwóch milionów złotych.

Zapamiętaj

Bardzo ważnym uzupełnieniem oferty medyczno-finansowej jest wparcie psychologiczne, które pracodawca może organizować na wiele sposobów, w zależności od potrzeb.

W niepewnym czasie ubezpieczenia są najtańszą formą zabezpieczenia, a powstałe w ostatnich latach rozwiązania dają możliwość kompleksowych działań od edukacji i profilaktyki po leczenie i rekonwalescencję.

Uwaga

W czasie, w którym wszyscy na nowo docenili wartość zdrowia, należy stawiać na rozwiązania benefitowe, które wspierają tę najcenniejszą wartość, a oferta pracodawcy rośnie na znaczeniu, gdy obejmuje produkty niedostępne indywidualnie.

Autorem odpowiedzi jest: 

Anna Józefczyk


Anna Józefczyk
AUTOR
Dyrektor Biura Rozwoju Benefitów Pracowniczych w firmie Mentor Benefit

Sprawdź inne artykuły w kategorii HR

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo