Dzisiejsi młodzi pracownicy są siłą napędową gospodarki opartej na wiedzy i przyszłą kadrą zarządzającą. Zgodnie z najnowszym badaniem Citrix, pt.: „The Born Digital Effect”, są oni przygotowani do wygenerowania dodatkowych 1,9 biliona dolarów zysków w firmach, lecz będą potrzebować pomocy swoich pracodawców, by to osiągnąć. Sprawdź wyniki najnowszych badań.
Millenialsi (pracownicy urodzeni w latach 1981–1996) i pokolenie Z (urodzone po 1997r.), to ludzie urodzeni w erze cyfrowej (Born Digital), czyli pierwsza grupa osób, która dorastała w całkowicie cyfrowym świecie i obecnie stanowi większość globalnej siły roboczej.
„Ci młodzi pracownicy różnią się od poprzednich pokoleń tym, że znają tylko świat pracy oparty na technologii” – powiedziała Donna Kimmel, wiceprezes wykonawczy ds. kadr w Citrix. „Aby wesprzeć swój przyszły sukces biznesowy, firmy muszą rozumieć ich wartości, aspiracje zawodowe i styl pracy oraz inwestować w ich rozwój”.
Aby zrozumieć, czego młodzi pracownicy oczekują w pracy, Citrix wraz z Coleman Parks Research i Oxford Analytica, przeprowadził badanie „The Born Digital Effect”. Składało się ono z dwóch części:
Badanie pokazało, że kadra zarządzająca nie do końca rozumie, co angażuje i motywuje młodych pracowników. Oto najważniejsze konkluzje:
Niemniej 58% kadry zarządzającej uważa, że młodzi pracownicy będą chcieli spędzać większość lub cały swój czas w biurach. Chociaż młodzi ludzie wolą pracować zdalnie, zdają sobie jednak sprawę, że interakcje społeczne są kluczowe w kontekście biznesowym (68%).
„Przyciągnięcie i utrzymanie młodych pracowników będzie wymagało od organizacji inwestycji
w nowe modele pracy i narzędzia, by stworzyć elastyczne, wydajne środowisko pracy, atrakcyjne dla młodych ludzi” – powiedział Tim Minahan, wiceprezes wykonawczy ds. strategii biznesowej w Citrix. „Jednak takie działania przyniosą im finalnie wyraźne korzyści, również te finansowe”.
Aby oszacować te korzyści Citrix współpracował z ekonomistami nad stworzeniem modelu ekonomicznego, który oceniłby wpływ młodych pracowników na rentowność firm. Zbadano związek między wielkością populacji ludzi urodzonych w cyfrowej erze/ młodych pracowników,
a dochodowością firm w danym kraju.
Jak pokazuje model, firmy działające w krajach o zwiększonej populacji tej grupy pracowników mogą zaobserwować wzrost zysków o wartości większej niż całkowita kapitalizacja rynkowa FTSE 100. Kraje objęte badaniem ze stosunkowo dobrze rozwiniętymi systemami edukacji lub młodszymi populacjami w porównaniu z innymi krajami objętymi badaniem – takie jak USA, Chiny, ZEA, Meksyk, Wielka Brytania i Holandia – odnoszą największe korzyści z zatrudniania takich osób, gdyż ich większa populacja pomaga zapewnić firmom wyższą rentowność, zarówno teraz jak i w przyszłości. Z drugiej strony kraje o starszej populacji, takie jak Francja, Niemcy i Japonia lub o niższym poziomie wyższego wykształcenia wśród młodszej populacji, takie jak np. Indie, mają potencjał, by czerpać większe korzyści, o ile zainwestują w szkolnictwo wyższe oraz cyfrową infrastrukturę, będą aktywnie rekrutować młodych pracowników, a także dostosowywać swoje miejsca pracy i praktyki do ich potrzeb.
Dodatkowe informacje na temat badania można znaleźć pod adresem: https://bit.ly/3un3M8W
# # # # #
O badaniu
Metodologia badań została opracowana przez Man Bites Dog przy wsparciu firmy Citrix. Modelowanie ekonomiczne przeprowadziła firma konsultingowa Oxford Analytica a niezależne badanie opinii przeprowadzone zostało przez firmę badawczą Coleman Parkes.
Zbudowano pięcioetapowy model ekonomiczny, aby oszacować związek pracowników z populacji Born Digital (definiowanej jako wysoko wykwalifikowani, obeznani z cyfrową technologią pracownicy w wieku
18-40 lat) z dochodowością firm. Modelowanie oszacowało to powiązanie w firmach w 53 krajach,
co następnie wykorzystano do podkreślenia implikacji dla Francji, Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii, Meksyku, USA, ZEA, Chin, Indii i Japonii.
Badanie opinii: w 2020 i 2021 roku przeprowadzono wywiady z 2000 pracowników umysłowych (750
z pokolenia Z i 1250 millenialsów) oraz 1000 przedstawicieli kadry zarządzającej pracujących zarówno
w dużych korporacjach, jak i w średnich przedsiębiorstwach. Respondenci mieszkali we Francji, Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Meksyku, USA, ZEA, Chinach, Indiach i Japonii. Badanie koncentrowało się na następujących sektorach: usługi finansowe; opieka zdrowotna; technologie; usługi profesjonalne; produkcja i sprzedaż detaliczna.
Powiązane porady i dokumenty:
Niemal 2/3 firm zmieniło ofertę benefitową z powodu pandemii
Rok pandemii w Polsce – wyniki badania nastrojów pracowników
„Daj spokój, to i tak to nie wypali”, czyli jak uniknąć 15 błędów, które demotywują pracowników
Źródło
Redakcja portalu