Narzędzia:
Czy należy kierować pracownika na stanowisku kierowcy samochodu ciężarowego pow. 3,5t., na badanie profilaktyczne (wstępne, okresowe) stanowiskowe, jeżeli posiada orzeczenie lekarskie oraz psychologiczne które wydawane jest do prawa jazdy?
Przeczytaj też:
Czy pracownik, który pracuje na stanowisku kierowcy samochodu ciężarowego powyżej 3,5 tony musi zrobić dodatkowe badania lekarskie na kierowanie samochodem ciężarowym asenizacyjnym? (pojazd specjalny).
Pracownik będący kierowcą spowodował kolizję. Czy jest to wystarczająca przesłanka do skierowania kierowcy na badania lekarskie?
W firmie transportowej zatrudniamy kierowcę, który jest jednocześnie kurierem. Pracownik ma w umowie o pracę wpisane stanowisko kierowcy. Czy w przypadku kierowców można stosować łączone stanowisko pracy? Czy właściwym rozwiązaniem byłoby zawarcie umowy na stanowisku kierowcy-kuriera?
Jakie przepisy i w jakim zakresie należy stosować zatrudniając pracownika na łączonym stanowisku pracy kierowcy-kuriera
Co wyróżnia umowę z kierowcą od umów zawieranych z innymi pracownikami
Czego należy przestrzegać zatrudniając pracownika na stanowisku kierowcy
Nowe przepisy rozporządzenia nr 561/2005, wprowadzone w pakiecie mobilności, zobowiązują firmę do odpowiedniego dokumentowania odpoczynków tygodniowych odbywanych w związku z obowiązkiem powrotu do bazy lub miejsca zamieszkania. Jakie dokumenty będą wymagane przez służby kontrolne?
Już od 1 marca 2020 r. zgłoszenie pracownika delegowanego w transporcie do pracy w Holandii dla przewozów kabotażowych, przewozów międzynarodowych i dla samozatrudnionych będzie obowiązkowe. Sprawdź szczegóły.
Co oznacza w praktyce nowy obowiązek?
Kto będzie wyłączony spod obowiązku zgłoszenia?
Jakie kary grożą za niedopełnienie rejestracji?
82% właścicieli firm transportowych przebadanych w trakcie konsultacji społecznych przez Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych wraz z Ogólnopolskim Centrum Rozliczania Kierowców, stwierdziło, że projekt Ministerstwa Infrastruktury dotyczący nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców zawodowych zaprezentowany w Komisji Trójstronnej jest nie do zaakceptowania.
Kierowca samochodu ciężarowego, który dodatkowo wykonywał czynności spedytora, ładowacza, konwojenta itp. ma prawo do wcześniejszej emerytury jeżeli spełnia warunki, określone w ustawie emerytalnej, do jej uzyskania na podstawie przepisów z 1983 r. – wskazał SN w podjętej uchwale.
ZUS coraz częściej odmawia kierowcom cudzoziemcom, legalnie przebywającym i zatrudnionym w Polsce, wydania zaświadczenia A1 potwierdzającego, że pracodawca odprowadza za pracownika składki ubezpieczeniowe. Zdaniem Konfederacji Lewiatan może to zaważyć na kondycji naszych firm transportowych, które już obecnie borykają się z wieloma utrudnieniami ze strony organów kontrolnych innych państw UE.
Komisja Europejska ujawniła długo zapowiadane zmiany dla sektora transportowego. Propozycje legislacyjne w postaci tzw. Pakietu Drogowego szczególnie dotkliwie wpłyną na właścicieli firm przewozowych w Polsce i całej Europie Wschodniej.
Proszę o informację, czy według ustawy o transporcie drogowym, zatrudniając kierowcę do przewozu osób autobusem powyżej 15 miejsc siedzących mam obowiązek jako pracodawca wymagać zaświadczenia o niekaralności.
W wyroku z 24 listopada 2016 r. (sygn. akt: K 11/15) Trybunał Konstytucyjny uznał za niekonstytucyjne przepisy określające zasady wypłaty ryczałtów kierowcom wykonującym przewozy międzynarodowe, którzy odpoczywają w kabinie auta przystosowanej do spania. Pojawiły się więc wątpliwości, czy wypłacane kierowcom ryczałty, po wejściu w życie orzeczenia TK, korzystają ze zwolnienia od składek ZUS.
Niemcy i Holendrzy planują wprowadzenie kar za odbywanie przez kierowców 45-godzinnego regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie ciężarówki. Od kiedy będzie obowiązywać zakaz?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas