Narzędzia:
Mam problem z rozliczaniem czasu pracy kierowców pomocy drogowej (nadgodziny, czas dyżuru, nocki). Czy za czas dyżuru pełnionego przez sobotę i w niedzielę przez pracownika w domu należą się jakieś dodatki, jeśli pracownik nie wykonywał żadnej pracy?
Czy pracownik zatrudniony w pomocy drogowej jako kierowca musi mieć świadectwo kwalifikacji i powinien przechodzić badania psychotechniczne?
W jaki sposób obliczyć wynagrodzenie kierowcy za czas dyżuru i przestoju? Kierowca jest wynagradzany stawką miesięczną 2.000 zł brutto. Okres rozliczeniowy wynosi 3 miesiące. Kierowca w ostatnim kwartale miał 55 godzin dyżuru 50% oraz 140 godzin przestoju.
Przedsiębiorca firmy budowlanej zatrudnia kierowców samochodu ciężarowego powyżej 3,5 tony na potrzeby własne przedsiębiorstwa. Kierowcy posiadają zaświadczenie o ukończeniu kursu dokształcającego kierowców przewożących rzeczy. Posiadają kategorię C. Jeden z kierowców do 10 września 2010 r. ma przejść pierwsze szkolenie okresowe według nowych zasad. Jak wygląda procedura takiego szkolenia, gdzie to szkolenie się przechodzi, gdzie się zgłasza, kto wydaje takie zaświadczenie, ile kosztuje, jak długo trwa, ile wcześniej przed terminem 10 września należy się zapisać na szkolenie, aby do 10 września uzyskać zaświadczenie?
Po jakim czasie od rozwiązania stosunku pracy z kierowcą na zasadzie porozumienia stron, za wypowiedzeniem, z upływem okresu, na który była zawarta możemy zatrudnić go na zasadzie samozatrudnienia?
W NZOZ-ie na podstawie umowy o pracę (podstawowy system czasu pracy, 2-miesięczny okres rozliczeniowy) zatrudniony jest pracownik na stanowisku kierowca - konserwator. Do jego obowiązków należy m.in. wykonywanie drobnych napraw w firmie oraz prowadzenie służbowego samochodu osobowego do 3,5 t. Są to wyjazdy głównie do filii zakładu, urzędów, kontrahentów. 1. Jak należy planować i rozliczać czas pracy tego pracownika? 2. Które przepisy o czasie pracy należy stosować? Czy stosujemy wobec tego pracownika przepisy regulujące czas jazdy? 3. Czy pracownik ma prawo do przerw w czasie pracy, gdy np. prowadzi samochód 6 godzin dziennie? 4. Czy pracownik powinien przedstawić w firmie zaświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu? 5. Jak ewidencjonować czas pracy tego pracownika? 6. Czy należy prowadzić karty drogowe?
Czy kierowca na umowę o pracę jeżdżący samochodami do 3,5 tony musi posiadać zaświadczenia o dniu wolnym?
Czy kierowca zatrudniony na umowę zlecenia musi posiadać harmonogramy czasu pracy (jeżeli jeździ tylko w naszym zakładzie samochodem powyżej 3,5 tony) i czy wymagana jest pełna dokumentacja pracownicza odnośnie takiego kierowcy?
Jesteśmy Młodzieżowym Ośrodkiem Wychowawczym. W placówce przebywają chłopcy skazani na pobyt u nas przez sąd rodzinny. Mamy zatrudnionego kierowcę na pełnym etacie. Pracuje od godz. 8:00 do 16:00. Czasami zdarza się tak, że dostajemy telefon o godz. 14:00, że mamy odebrać wychowanka np. z Elbląga (ok 600 km). Kierowca przepracował 6 godzin, a potem jedzie w trasę. Ilość godzin pracy to 18-19. Jak powinien być rozliczany, jakie przysługują mu przywileje? Czy za nadgodziny oddajemy kierowcy godziny w stosunku 1:1,5?
Koniec ze spekulacjami, domysłami i przeciekami! Znamy już ostateczny kształt i brzmienie ustawy wprowadzającej zmiany do przepisów dotyczących kierowców. Od 3 kwietnia 2010 r. pracownicy ci m.in. uzyskają prawo do należności z tytułu podróży służbowych, przewoźnicy będą mogli natomiast czasowo zawiesić w całości lub części swoją działalność, a także - pod pewnymi warunkami - zatrudnić już 18-letniego kierowcę!
Zatrudniamy w naszej firmie kierowcę samochodu ciężarowego powyżej 3,5 t (transport mamy na potrzeby własne) w równoważnym systemie czasu pracy. Kierowca wyjeżdża w poniedziałek o godz. 24.00 w trasę. Najpierw przez 8 godz. pracuje, (jazda, rozładunek i przerwa 45 min.), następnie ma 9 godz. odpoczynku dobowego, a potem wraca do firmy. Podróż powrotna zajmuje mu około 7 godz. (jazda + przerwa), pracę kończy o godz. 24.00. Czy wystąpiły u tego pracownika godziny nadliczbowe? Ustawa o czasie pracy kierowców mówi, że 3 razy w tygodniu można skrócić dobowy odpoczynek do 9 godzin. Wtorek ma wolne lub krótką trasę 6-godzinną.
Jak wygląda czas pracy kierowców (rozliczanych w systemie równoważnym) w świetle ustawy antykryzysowej a zachowanie doby pracowniczej?
Prowadzę firmę transportową na terenie kraju i nie wiem do końca, czy dobrze wyliczam wypłatę kierowcy. Stanowisko - kierowca, pełny wymiar czasu pracy, równoważny system czasu pracy z możliwością wydłużenia czasu pracy do 10 h, stawka zasadnicza 1.317 zł brutto, 150 zł ryczałt za nadgodziny, 100 zł ryczałt za pracę w nocy, premia uznaniowa i diety i inne należności związane z podróżą służbową. Przy czym płaca zasadnicza może ulec zmianie w poszczególnych miesiącach w zależności od wykonanych zleceń, to jest: 2.110 zł brutto, ryczałt za nadgodziny i pracę nocną, premia uznaniowa i diety. Czy takie wyliczenie jest prawidłowe?
Pracownik urodzony w 1950 roku do 1999 roku osiągnął 22-latni staż pracy jako kierowca samochodu powyżej 3,5 tony (na świadectwie pracy ma wpisane jednak tylko „kierowca”). Czy ma prawo przejść na emeryturę w wieku 60 lat?
W poniedziałek kierowca pracował od 22-6, we wtorek od 19-6, w środę od 18:45-6, czwartek od 19-6, piątek 18-5. Doba pracownicza trwa kolejne 24 h czyli w pn. od 22 do 22 we wtorek . 1. jeśli we wtorek rozpoczął pracę wcześniej, bo o 19, to powstają nadgodziny i do której doby powinnam je zaliczyć? Poniedziałkowej czy wtorkowej? Jakie to są nadgodziny: 50% czy 100% (pora nocna 22-6)? 2. od której godziny liczy się czas pracy we wtorek? Od 19 czy 22? Jeśli to możliwe, proszę o wyliczenie tych dni.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas