Uzyskaliśmy informację, że z powodu COVID-19 zmarł jeden z pracowników, którego wynagrodzenie było określone stałą miesięczną stawką. Jak ustalić podstawę wymiaru składek ZUS za miesiąc, w którym nastąpiła śmierć pracownika oraz jakie druki ZUS musimy złożyć w ZUS za ten miesiąc?
W tym przypadku wypłata wynagrodzenia nastąpi po śmierci pracownika. Zgodnie z art. 631 Kodeksu pracy z dniem śmierci pracownika jego stosunek pracy ulega wygaśnięciu. Prawa majątkowe ze stosunku pracy przechodzą wówczas, w równych częściach, na małżonka oraz inne osoby spełniające warunki wymagane do uzyskania renty rodzinnej w myśl przepisów o emeryturach i rentach z FUS. W razie braku takich osób prawa te wchodzą do spadku.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)