Narzędzia:
Uzyskaliśmy informację, że z powodu COVID-19 zmarł jeden z pracowników, którego wynagrodzenie było określone stałą miesięczną stawką. Jak ustalić podstawę wymiaru składek ZUS za miesiąc, w którym nastąpiła śmierć pracownika oraz jakie druki ZUS musimy złożyć w ZUS za ten miesiąc?
W tym przypadku wypłata wynagrodzenia nastąpi po śmierci pracownika. Zgodnie z art. 631 Kodeksu pracy z dniem śmierci pracownika jego stosunek pracy ulega wygaśnięciu. Prawa majątkowe ze stosunku pracy przechodzą wówczas, w równych częściach, na małżonka oraz inne osoby spełniające warunki wymagane do uzyskania renty rodzinnej w myśl przepisów o emeryturach i rentach z FUS. W razie braku takich osób prawa te wchodzą do spadku.
Przepisy Kodeksu pracy stanowią, że z dniem śmierci pracownika stosunek pracy wygasa. Prawa majątkowe ze stosunku pracy przechodzą po śmierci pracownika, w równych częściach, na małżonka oraz inne osoby spełniające warunki wymagane do uzyskania renty rodzinnej w myśl przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. W razie braku takich osób prawa te wchodzą do spadku. Przeczytaj, jakie zobowiązania ma zakład pracy w stosunku do osób uprawnionych po zmarłym pracowniku, oraz wobec organów podatkowych i ZUS.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas