wymiar czasu pracy

Zapis w regulaminie zakładający przepracowanie mniej godzin niż wynika to z wymiaru czasu pracy

Pytanie:

W związku z wprowadzonymi od 1 stycznia 2011 r. zmianami w kodeksie pracy chcemy w naszym zakładzie wprowadzić uproszczenia w ewidencji czasu pracy. Jesteśmy firmą, w której pracownicy pracują 7 dni w tygodniu na dwie zmiany. W regulaminie pracy mamy zapis że „praca może być świadczona od poniedziałku do soboty, z zastrzeżeniem przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy w okresie rozliczeniowym” (miesięczny okres rozliczeniowy).   Zgodnie z nowymi przepisami od stycznia 2011 r. powinniśmy dla każdego pracownika ustalać miesięczny wymiar czasu pracy. Jak wynika z przygotowanych rozkładów, najmniej w 2011 r. będą pracować pracownicy, dla których to sobota jest dniem wolnym z tytułu przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy, a najwięcej Ci, gdzie wolne z tytułu 5-dniowego tygodnia pracy będzie pokrywało się ze świętami. W związku z tym, że tak planowany czas pracy bardzo utrudnia nam pracę, chcielibyśmy przyjąć założenie, że wszyscy pracownicy pracują po równo w każdym miesiącu, np. w styczniu po 160 godzin (20 dni). Aby nie narażać się na ewentualne spory z PIP, chcielibyśmy w naszej ewidencji czasu pracy przyjmować najniższy wymiar czas pracy, który pracownicy powinni przepracować w danym miesiącu. Oczywiści mniejsza liczba godzin w miesiącu nie wpłynie na wynagrodzenie pracownika (pracownicy mają wypłacane stałe wynagrodzenie). Czy w przedstawionej sytuacji możemy tak rozplanować czas pracy, aby wszyscy pracowali taką samą liczbę godzin w miesiącu? Czy takie ustalenia, mimo że są na korzyść pracownika, mogą nas narazić na kary ze strony PIP?             

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo