Jak zachęcić pracowników do dzielenia się opiniami i pomysłami – 10 wskazówek

Karolina Karwowska
Karolina Karwowska
12.12.2022AKTUALNE

Jak zachęcić pracowników do dzielenia się opiniami i pomysłami – 10 wskazówek

Jednym z najbardziej zauważalnych symptomów wysokiego poziomu zaangażowania pracowników w organizacji jest ich chęć dzielenia się swoimi opiniami i pomysłami. Wielu liderów hasłowo deklaruje gotowość do wsłuchania się w głos pracowników a organizacje promują otwartość na swobodne dzielenie się opiniami. Ale o jaki głos pracownika najbardziej nam chodzi i czym jest ten głos?

Z artykułu dowiesz się:
  • Ale o jaki głos pracownika najbardziej nam chodzi i czym jest ten głos?
  • Dlaczego głos pracowników jest tak istotny?
  • W jaki sposób liderzy mogą wspierać otwartość dzielenia się opiniami w firmie? 

Głos pracownika to chyba jedno z najbardziej ogólnie brzmiących haseł, opisujących sposoby, w jakie pracownicy mogą wnosić swój wkład, wpływać i dzielić się swoimi poglądami w odniesieniu do tego, co dzieje się w organizacji, jej kultury, decyzji firmowych, czy też po prostu kwestii zawodowych dotyczących ich pracy.

Głos pracownika może przybierać różne formy:

  • Wypowiadanie się na spotkaniach firmowych.
  • Dzielenie się pomysłami i wiedzą.
  • Udzielanie informacji zwrotnej i konstruktywnej krytyki.
  • Angażowanie się w zdrową debatę.
  • Docenianie współpracowników.
  • Pytania i wątpliwości kierowane do liderów.

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)

Słowa kluczowe:
pracownik

Karolina Karwowska
AUTOR
doradca biznesowy w obszarze budowania angażujących organizacji i projektowania pozytywnego doświadczenia pracownika. Ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu organizacjami w środowiskach wielokulturowych. Od 2018 roku prowadzi własną firmę doradczą, pisze bloga oraz publikuje artykuły w tematyce employee experience. W 2013 roku znalazła się na 12 miejscu w gronie 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce według rankingu Pulsu Biznesu. W 2015 firma, którą zarządzała przez 14 lat, zdobyła tytuł najlepszego miejsca pracy w Polsce.

Sprawdź inne artykuły w kategorii HR

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo