Jak zachęcić pracowników do dzielenia się opiniami i pomysłami – 10 wskazówek
Jednym z najbardziej zauważalnych symptomów wysokiego poziomu zaangażowania pracowników w organizacji jest ich chęć dzielenia się swoimi opiniami i pomysłami. Wielu liderów hasłowo deklaruje gotowość do wsłuchania się w głos pracowników a organizacje promują otwartość na swobodne dzielenie się opiniami. Ale o jaki głos pracownika najbardziej nam chodzi i czym jest ten głos?
Z artykułu dowiesz się:
- Ale o jaki głos pracownika najbardziej nam chodzi i czym jest ten głos?
- Dlaczego głos pracowników jest tak istotny?
- W jaki sposób liderzy mogą wspierać otwartość dzielenia się opiniami w firmie?
Głos pracownika to chyba jedno z najbardziej ogólnie brzmiących haseł, opisujących sposoby, w jakie pracownicy mogą wnosić swój wkład, wpływać i dzielić się swoimi poglądami w odniesieniu do tego, co dzieje się w organizacji, jej kultury, decyzji firmowych, czy też po prostu kwestii zawodowych dotyczących ich pracy.
Głos pracownika może przybierać różne formy:
- Wypowiadanie się na spotkaniach firmowych.
- Dzielenie się pomysłami i wiedzą.
- Udzielanie informacji zwrotnej i konstruktywnej krytyki.
- Angażowanie się w zdrową debatę.
- Docenianie współpracowników.
- Pytania i wątpliwości kierowane do liderów.
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
doradca biznesowy w obszarze budowania angażujących organizacji i projektowania pozytywnego doświadczenia pracownika. Ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu organizacjami w środowiskach wielokulturowych. Od 2018 roku prowadzi własną firmę doradczą, pisze bloga oraz publikuje artykuły w tematyce employee experience. W 2013 roku znalazła się na 12 miejscu w gronie 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce według rankingu Pulsu Biznesu. W 2015 firma, którą zarządzała przez 14 lat, zdobyła tytuł najlepszego miejsca pracy w Polsce.