Pracownicze plany kapitałowe – 28 marca zapraszamy do udziału w konferencji on-line

19.03.2019AKTUALNE

Pracownicze plany kapitałowe – 28 marca zapraszamy do udziału w konferencji on-line

Już w dniu 28 marca 2019 r. na Portalu Kadrowym odbędzie się konferencja on-line: „Pracownicze plany kapitałowe – wdrożenie i obowiązki podmiotów zatrudniających”. Dowiedz się, jak w praktyce będzie funkcjonował system PPK. Poznaj etapy wdrożenia i praktyczne aspekty związane z wprowadzeniem pracowniczych planów kapitałowych w swojej firmie.

Od 1 lipca 2019 r. pracodawcy zatrudniający co najmniej 250 osób zatrudnionych, a następnie – w półrocznych odstępach czasu – kolejne grupy podmiotów zatrudniających będą zobowiązane do tworzenia pracowniczych planów kapitałowych.

Pomożemy Państwu do tych zmian dokładnie się przygotować! Kolejna edycja Konferencji Online dla Działów Kadr i Płac już 28 marca 2019 r. na Portalu Kadrowym.

Podczas konferencji uzyskasz dostęp do:

  • Wideoszkoleń na temat zmian prawnych

  • Praktycznych analiz i interpretacji

  • Przydatnych wzorów i zestawień

Planowany zakres konferencji on-line:

Część 1: Pracownicze formy oszczędzania na emeryturę. PPK a PPE

W ramach pierwszej części konferencji dowiesz się m.in.:

  • W jaki sposób zorganizowany jest w Polsce system emerytalny (III filary)?

  • Na czym polega oszczędzanie w ramach IKE i IKZE?

  • Dlaczego funkcjonowanie Pracowniczego Programu Emerytalnego (PPE) może mieć dla pracodawcy istotne znaczenie w kontekście obowiązku tworzenia PPK?

  • Jak wygląda system finansowania składek na PPE?

  • Jakie są podmioty objęte świadczeniem oraz uczestnicy w ramach PPE i PPK (porównanie)?

  • Ile wynoszą zasilenia (składki oraz wpłaty) odpowiednio w ramach PPE i PPK?

  • Na jakich zasadach uczestnik może zrezygnować z udziału w PPE lub PPK?

  • Jakiego rodzaju umowy trzeba zawrzeć w ramach systemu PPE i PPK?

  • Jakie są zasady inwestowania środków oraz koszty w ramach każdego z tych systemów?

Część 2: Obowiązki pracodawcy związane z tworzeniem PPK

W ramach drugiej części konferencji online dowiesz się m.in.:

  • W jakich terminach przepisy o PPK zaczną być stosowane do poszczególnych pracodawców?

  • Kogo należy uwzględnić w liczbie zatrudnionych, od której zależy termin utworzenia PPK?

  • Czy do liczby zatrudnionych należy wliczyć np. pracowników po 70. roku życia?

  • Od kiedy powstaje obowiązek uiszczania wpłat na PPK (na przykładzie podmiotów zatrudniających powyżej 250 osób)?

  • Z którymi organizacjami związkowymi pracodawca powinien przeprowadzić konsultację wyboru instytucji finansowej?

  • Jakie terminy zawarcia umów o zarządzanie i o prowadzenie PPK obowiązują dla poszczególnych grup podmiotów zatrudniających?

  • Na rzecz których pracowników pracodawca ma obowiązek zawarcia umów o prowadzenie PPK?

  • Jakie obowiązki ciążą na pracodawcy wobec pracownika, który złożył oświadczenie o rezygnacji z dokonywania wpłat na pracowniczy plan kapitałowy?

Na czym polega uczestnictwo w konferencji online?

  • Konferencja on-line odbywa się na stronie PortalKadrowy.pl

  • Stali klienci Portalu Kadrowego mogą wziąć udział we wszystkich wydarzeniach konferencji i nie muszą się na nią zapisywać.

  • W ramach rejestracji zyskasz dostęp do materiałów konferencyjnych, które zostaną udostępnione na stronie PortalKadrowy.pl w dniu 28 marca 2019 r.

  • W dniu rozpoczęcia konferencji przypomnimy Ci o niej e-mailowo.

Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału,
Redakcja Portalu Kadrowego

Sprawdź inne artykuły w kategorii ZUS

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo