8 obszarów profilowania obrazu siebie w personal branding

Tomasz Marchel
Tomasz Marchel
31.03.2022AKTUALNE

8 obszarów profilowania obrazu siebie w personal branding

Wchodząc w interakcje z różnymi ludźmi niemal automatycznie dokonujemy oceny ich pod różnymi względami. W ten sposób tworzymy nasz własny obraz rozmówcy. Profilowanie obrazu osoby może być także ważnym działaniem podejmowanym przez osoby pracujące w dziale HR. Poznaj 8 obszarów profilowania obrazu osoby.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Jakich jest 8 obszarów profilowania obrazu osoby?
  • Na czym działy HR muszą się skupić przy profilowaniu obrazu kandydata do pracy?

Przeczytaj także:

Warto wiedzieć, że świadome działania związane z kreowaniem własnej marki osobistej muszą opierać się o fakt, iż inni ludzie dokładnie to samo robią względem nas. Dlatego też musimy podjąć działania, w których dokonamy profilowania własnego obrazu siebie. Będzie to kluczowy etap tworzenia marki osobistej. Wystarczy spojrzeć na siebie z kilku perspektyw.

Wszystko, co nas otacza: rzeczy, ludzie, sytuacje jest przez nas oceniane i analizowane. Na podstawie tych działań stwierdzamy, czy coś jest nam potrzebne, z kimś warto utrzymywać relacje, sytuacja była dla nas korzystna. Ten mechanizm jest w nas silnie zakorzeniony i bardzo ciężko jest z nim walczyć.

Zamiast prób niwelowania jego wpływu na nasze decyzje możemy wykorzystać go do własnych celów. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, w której podejmujemy świadome działania personalbrandingowe.

Aby kreować silną markę osobistą powinniśmy zdawać sobie sprawę, na które elementy my osobiście zwracamy uwagę w kontaktach z innymi ludźmi. Zastanówmy się, co sami oceniamy patrząc, komunikując się z innymi, a następnie oceńmy pod tym kątem samych siebie.  

Choć tworzenie silnej marki osobistej to indywidualne działanie, które powinno być podjęte przez każdego z nas z osobna, to jednak może mieć ono także przełożenie na działalność przedsiębiorstwa. Profilowanie obrazu osoby może być także ważnym działaniem podejmowanym przez osoby pracujące w dziale HR. Patrząc przez pryzmat poniższych czynników mogą one bowiem ocenić, jakie cechy powinien mieć pracownik aplikujący na konkretne stanowisko. Zwłaszcza, gdy różne stanowiska wymagają różnego zestawu umiejętności i kompetencji.

Pamiętaj o mózgu (swoim i innych)

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)

Słowa kluczowe:
rozwój osobisty

Tomasz Marchel
AUTOR
absolwent zarządzania sportem. Jego zainteresowania są bardzo szerokie. Poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak skutecznie motywować i angażować pracowników, by tworzyli realną wartość nie tylko dla pracodawcy, ale także czerpali radość z podejmowania nowych wyzwań i realizowania kolejnych projektów.

Sprawdź inne artykuły w kategorii HR

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo