Wchodząc w interakcje z różnymi ludźmi niemal automatycznie dokonujemy oceny ich pod różnymi względami. W ten sposób tworzymy nasz własny obraz rozmówcy. Profilowanie obrazu osoby może być także ważnym działaniem podejmowanym przez osoby pracujące w dziale HR. Poznaj 8 obszarów profilowania obrazu osoby.
Przeczytaj także:
Warto wiedzieć, że świadome działania związane z kreowaniem własnej marki osobistej muszą opierać się o fakt, iż inni ludzie dokładnie to samo robią względem nas. Dlatego też musimy podjąć działania, w których dokonamy profilowania własnego obrazu siebie. Będzie to kluczowy etap tworzenia marki osobistej. Wystarczy spojrzeć na siebie z kilku perspektyw.
Wszystko, co nas otacza: rzeczy, ludzie, sytuacje jest przez nas oceniane i analizowane. Na podstawie tych działań stwierdzamy, czy coś jest nam potrzebne, z kimś warto utrzymywać relacje, sytuacja była dla nas korzystna. Ten mechanizm jest w nas silnie zakorzeniony i bardzo ciężko jest z nim walczyć.
Zamiast prób niwelowania jego wpływu na nasze decyzje możemy wykorzystać go do własnych celów. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, w której podejmujemy świadome działania personalbrandingowe.
Aby kreować silną markę osobistą powinniśmy zdawać sobie sprawę, na które elementy my osobiście zwracamy uwagę w kontaktach z innymi ludźmi. Zastanówmy się, co sami oceniamy patrząc, komunikując się z innymi, a następnie oceńmy pod tym kątem samych siebie.
Choć tworzenie silnej marki osobistej to indywidualne działanie, które powinno być podjęte przez każdego z nas z osobna, to jednak może mieć ono także przełożenie na działalność przedsiębiorstwa. Profilowanie obrazu osoby może być także ważnym działaniem podejmowanym przez osoby pracujące w dziale HR. Patrząc przez pryzmat poniższych czynników mogą one bowiem ocenić, jakie cechy powinien mieć pracownik aplikujący na konkretne stanowisko. Zwłaszcza, gdy różne stanowiska wymagają różnego zestawu umiejętności i kompetencji.
Pamiętaj o mózgu (swoim i innych)
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)