ZUS ostrzega przed fałszywymi mailami. W ostatnich dniach niektórzy klienci ZUS otrzymali maile z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłaty i konieczności jej uregulowania w ciągu 24 godz.
ZUS przypomina, że nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych drogą mailową. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci ZUS nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką ZUS lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected].
Polecamy videoblogi kadrowo-płacowe:
Rozwiązanie umowy z długo chorującym pracownikiem – 27.01.2021 – odc. 12
Jak sporządzać listę płac przy zastosowaniu zwolnienia ze składek ZUS – 18.05.2020 - odc. 10
COVID-19 – specustawa i świadczenia w czasie kwarantanny - 10.03.2020 - odc. 9
Źródło:
www.zus.pl