Jak informuje ZUS, to nie konsultanci ZUS tylko oszuści dzwonią w sprawie aktualizacji numeru telefonu na PUE ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czy też zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami.
Trzeba o tym pamiętać, żeby nie dać się oszukać.
ZUS poinformował, że docierają do niego sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym.
Proceder ten polega na podszywaniu się pod numer lub nazwę kontaktu. Na telefonie odbiorcy wyświetla się informacja o tym dzwoniącym lub piszącym wiadomość, a w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod pracowników banków czy urzędów.
O innych zmianach przeczytasz:
W ostatnich dniach klienci ZUS zgłaszają, że odebrali połączenia z numeru infolinii ZUS 22 560 16 00 (taki numer wyświetla się na telefonie klienta) i byli pytani czy potwierdzają zmianę numeru telefonu podanego na PUE ZUS oraz czy ZUS ma poinformować bank o zmianie numeru.
Przeczytaj też:
Konsultanci Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numeru telefonu podanego na PUE ZUS ani w banku.
Konsultanci infolinii ZUS kontaktują się z klientami zwykle po wcześniejszym ich telefonie lub w związku ze sprawą prowadzoną w ZUS. Telefony z ZUS mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego.