Narzędzia:
Pracownica pracuje u nas od stycznia 2016 r. na pół etatu, a od 1 lipca 206 r. już na pełen etat. Z dniem 1 lipca doniosła świadectwo pracy, z którego wynika, że w maju minęło jej 20 lat pracy. W poprzednim miejscu pracy otrzymała nagrodę jubileuszową (nie posiadamy natomiast żadnego dokumentu potwierdzającego ten fakt, pracownica poinformowała nas o tym ustnie). Czy my również powinniśmy wypłacić nagrodę za 20 lat pracy?
Proszę o informację, jaką odprawę emerytalną (trzy- czy sześciomiesięczną) należy wypłacić pracownikowi, wykonującemu obowiązki nauczyciela, który jednak z powodu braku posiadanych kwalifikacji nie może być zatrudniony na podstawie Karty Nauczyciela, tylko za zgodą organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest zatrudniony na umowę o pracę z Kodeksu pracy?
Czy przygotowując świadectwo pracy powinnam podać również stanowisko, na jakie pracownik został oddelegowany (na okres 3 miesięcy) w związku powierzeniem mu innej pracy na podstawie art. 21 ustawy o pracownikach samorządowych?
Jednostka samorządu terytorialnego będzie realizowała projekt unijny przez okres co najmniej 1 roku. Jednym z elementów wiążących tego projektu jest zatrudnienie osoby na 1/5 etatu w ramach umowy o pracę ds. rozliczania projektu. Pracodawca chce powierzyć to zadanie (tj. zatrudnić na 1/5 etatu ) osobie, która na co dzień zajmuje się księgowaniem operacji finansowych urzędu. Czy takie działanie jest prawnie dozwolone i czy nie narazi urzędu na zarzut obejścia przepisów o czasie pracy ? Jak wykazać, że praca polegająca na księgowaniu operacji jest różna rodzajowo od rozliczenia projektu?
Pracownik zatrudniony w naszym zakładzie w miesiącu listopadzie br. będzie obchodził 50-lecie swojej pracy. Zgodnie z regulaminem wynagradzania obowiązującym w naszym zakładzie, a także przepisami ustawy o pracownikach samorządowych, najwyższa nagroda jubileuszowa w wys. 400% wynagrodzenia miesięcznego należy się po 45 latach pracy. Czy w związku z tym kolejna nagroda nie będzie pracownikowi przysługiwała?
Proszę o zajęcie stanowiska w następującej kwestii: czy pracownik zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w świetle ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany informować pracodawcę, poprzez złożenie oświadczenia, o prowadzeniu działalności gospodarczej, gdy jest wspólnikiem lub członkiem zarządu spółki z o.o.?
Jesteśmy pracodawcą samorządowym. Od 1 października 2011 r. zatrudniamy pracownika na stanowisku kierowcy autobusu. W pierwszym dniu zatrudnienia pracownik przedłożył oświadczenie o braku zakazu wykonywania zawodu kierowcy. Pracodawca nie wystąpił do Krajowego Rejestru Karnego o weryfikację tego oświadczenia. Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami pracodawca jest zobowiązany do posiadania w aktach osobowych zaświadczenia z KRK, w celu potwierdzenia niekaralności tej osoby? Jaka bałaby podstawa prawna wskazana w zapytaniu o udzieleniu informacji o osobie, w przypadku konieczności jej uzyskania?
Z końcem kwietnia mija ustawowy termin przekazania oświadczeń majątkowych przez samorządowców. Oświadczenie te należy złożyć według stanu na koniec ubiegłego roku. Przekroczenie tego terminu wiąże się z istotnymi konsekwencjami.
W przypadku osób podejmujących pracę pierwszy raz w samorządzie na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym, umowę o prace zawiera się na czas określony – nie dłuższy niż 6 miesięcy. Od 22 lutego w przepisach nie jest już przewidziana możliwość wypowiadania omawianej, terminowej umowy, za "sztywnym" 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia.
W urzędzie gminy od 1 marca 2016 r. na stanowisku urzędniczym zostanie zatrudniony pracownik, który wygrał konkurs. Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych umowa zostanie zawarta na czas określony (np. 6 miesięcy). Pracownik już wcześniej był zatrudniony w innym urzędzie na stanowisku urzędniczym przez okres 1 roku. Czy w związku ze zmianą przepisów dotyczących umów o pracę i nowym wzorem umowy pracodawca musi w każdej umowie o pracę zawartej na czas określony podać przyczynę jej zawarcia?
Pracownik samorządowy zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony na stanowisku pomocniczym i obsługi wygrał nabór na stanowisko urzędnicze w urzędzie gminy. Czy dotychczasową umowę o pracę można rozwiązać za porozumieniem stron i zawrzeć nową umowę na czas określony 6 miesięcy na stanowisko urzędnicze? Jak postąpić, jeśli nowa umowa na czas określony na stanowisku urzędniczym nie zostanie przedłużona z różnych przyczyn?
W jednostce organizacyjnej gminy zatrudniliśmy na stanowisku urzędniczym osobę, która przed zatrudnieniem odbywała u nas staż, na który skierowana została z urzędu pracy. Pracownica dysponuje zaświadczeniem o odbyciu stażu podpisanym przez starostę. Do jakich uprawnień pracowniczych należy jej zaliczyć okres odbytego stażu?
Pracownikowi zatrudnionemu w urzędzie miejskim na stanowisku urzędniczym ds. gospodarowania odpadami komunalnymi zostaną dopisane do zakresu czynności również płace. Pracownik ma zostać zatrudniony na zmienionym stanowisku („referent ds. płac i gospodarowania odpadami komunalnymi”). Czy można zmienić nazwę stanowiska bez przeprowadzenia procedury naboru, jeżeli w urzędzie jest już pracownik zatrudniony na stanowisku ds. płac i obsługi kasy?
Pracownik samorządowy jest zatrudniony na podstawie następujących umów o pracę: pierwsza umowa od 15 stycznia 2015 r. do 14 października 2015 r., druga umowa od 15 października 2015 r. do 31 stycznia 2016 r. Jak w świetle zmian w przepisach należy traktować zawarcie trzeciej umowy od 1 lutego 2016 r. do 30 czerwca 2016 r.?
W przypadku pracowników samorządowych stosunek pracy zawieszony w razie tymczasowego aresztowania wygasa po upływie 3 miesięcy aresztu, zatem pracownik samorządowy nie może mieć prawa do zasiłku chorobowego w razie niezdolności do pracy po opuszczeniu trwającego ponad 6 miesięcy aresztu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas