Narzędzia:
Mamy zamiar nawiązać stosunek pracy z osobą dotychczas zatrudnioną na umowę o pracę na zastępstwo. Czy należy ogłaszać konkurs na wolne stanowisko urzędnicze w myśl nowej ustawy o pracownikach samorządowych? W obecnej chwili zastępowany pracownik przebywa na świadczeniu rehabilitacyjnym. Dnia 30 grudnia 2009 r. zostanie rozwiązany z nim stosunek pracy na mocy art. 53 § 1 pkt 1 lit. b Kodeksu pracy. Czy jest konieczność przeprowadzania naboru na wolne stanowisko urzędnicze w przypadku, gdy osoba dotychczas zatrudniona na umowę na zastępstwo (okres 6 miesięcy) spełnia oczekiwania pracodawcy? Jeżeli tak, to kiedy najwcześniej można ogłosić taki nabór? Czy pracownik zastępujący będzie mógł pracować do momentu rozstrzygnięcia naboru? Czy istnieje w tym przypadku możliwość zatrudnienia pracownika bez konieczności przeprowadzania naboru? Czy istnieje możliwość zatrudnienia stażysty dotychczas zatrudnionego na podstawie umowy z powiatowym urzędem pracy (bez zawarcia umowy o pracę) bez przeprowadzania naboru na stanowisko pracownika socjalnego? Czy jest to zgodne z przepisami obowiązującej ustawy o pracownikach samorządowych?
Czy burmistrz może już w tej kadencji zatrudnić doradców i asystentów? Jakie uprawnienia mają doradcy i asystenci zatrudnieni w urzędzie - czy mogą być zwierzchnikami służbowymi pracowników urzędu?
Pracownik samorządowy na stanowisku urzędniczym - inspektor ds. księgowości - był oceniany przez przełożonego (kierownika referatu) we wrześniu 2007 r. Z regulaminu przeprowadzania okresowej oceny kwalifikacyjnej wynika, iż ocena jest sporządzana co najmniej raz na 2 lata. W styczniu 2008 r. ta osoba zajmowała stanowisko sekretarza z powołania, a z regulaminu wynika, iż w sytuacji zatrudnienia pracownika na stanowisku urzędniczym bezpośredni przełożony jest zobowiązany do dokonania pierwszej oceny w ciągu 6 miesięcy od daty zatrudnienia. W styczniu 2009 r. stosunek pracy sekretarza przekształcił się z mocy ustawy z powołania na umowę o pracę. Proszę wyjaśnić, kiedy powinna być dokonana ocena sekretarza przez pracodawcę? Uważam, że do czerwca 2008 r., gdyż osoba ta zmieniła stanowisko i zakres czynności.
Pracownik podlegający ustawie o pracownikach samorządowych przebywał łącznie na urlopie wychowawczym przez 9 lat. Czy okres ten należy w całości zaliczyć do nagrody jubileuszowej i do dodatku za staż pracy?
Czy pracownik zatrudniony na 1/2 etatu na stanowisku rzecznika konsumentów może zostać zatrudniony u tego samego pracodawcy na 1/2 etatu np. w wydziale budownictwa, bez konieczności ogłaszania konkursu?
Czy do stażu pracy i nagrody jubileuszowej kapelana dps można zaliczyć pracę w szkole (nauka religii) bez prawa do wynagrodzenia przed 1992 r.? Zasady wynagradzania tego pracownika określa ustawa o pracownikach samorządowych z 21 listopada 2008 r. oraz rozporządzenie Rady Ministrów z 18 marca 2009 r.
Pracownik samorządowy zatrudniony na urzędniczym stanowisku kierowniczym (kierownik administracyjno-gospodarczy) chciałby zrezygnować ze stanowiska kierownika i pozostać na 2/3 etatu i wykonywać tylko część obowiązków wynikających z obecnego zakresu czynności, np. sprawy obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego. Jest emerytem. W związku z tym będzie dokonana zmiana regulaminu organizacyjnego i struktury urzędu. Utworzone zostaną 2 samodzielne stanowiska. Czy w świetle przepisów nowej ustawy o pracownikach samorządowych na stanowisko samodzielne, które zostanie utworzone: referent ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz referent ds. bhp i spraw przeciwpożarowych, jest obowiązek przeprowadzenia naboru na to 1. stanowisko? Zaznaczam, że pracownik na stanowisku kierownika prowadził te sprawy równocześnie.
Jeżeli pracownik w poprzednim zakładzie pracy był zatrudniony 10 lat (okres zatrudnienia zakończony) w wymiarze 1/4 etatu, to czy do dodatku stażowego doliczamy okres 10 lat, czy ten okres jest przeliczany stosownie do wymiaru czasu pracy? Proszę podać podstawę prawną, a także czy jeżeli pracownik zatrudniony jest w wymiarze mniejszym niż 1/2 etatu, to dodatek stażowy nie przysługuje, jeżeli tak, to proszę też podać podstawę prawną.
Jesteśmy jednostką samorządową. Zgodnie z nowym rozporządzeniem dot. wynagradzania pracowników samorządowych pracodawca określa maksymalny poziom wynagrodzenia zasadniczego. Minimalny poziom wynagrodzenia i kategorie zaszeregowania podane są w rozporządzeniu. Każde stanowisko ma przypisaną kategorię zaszeregowania. Pisząc awans płacowy wpisałam przy starszym pracowniku socjalnym XIII kategorię, a powinnam XII (wynagrodzenie jest wypłacone dobrze). Czy jest to duże przewinienie - jeżeli z rozporządzenia wynika, że starszy pracownik socjalny musi mieć XII kategorię? Pracownik jest osobą konfliktową, nie chce podpisać nowego angażu z poprawioną XII kategorią. Co zrobić z tym mylnie napisanym awansem, który znajduje się w aktach osobowych i jest podpisany przez pracownika? Czy mogę dać do akt osobowych nowy angaż podpisany przez pracodawcę, ale nie przez pracownika?
Czy do okresów uprawniających do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej należy wliczyć okres pobierania wynagrodzenia z art. 10 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych z 22 marca 1990 r.?
W Ministerstwie Infrastruktury trwają konsultacje społeczne nad projektem nowelizacji rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Projekt zakłada utworzenie w starostwach powiatowych nowego stanowiska urzędniczego - głównego specjalisty ds. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów.
Czy kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych podlegają ocenie na zasadach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych? Jeżeli tak, to kto takiej oceny może dokonać, w szczególności czy może ją przeprowadzić np. wiceprezydent nadzorujący daną jednostkę (jako bezpośredni przełożony)? W sytuacji, jeżeli można dokonywać ww. oceny, to czy można wydać wspólne zarządzenie w sprawie oceny dla pracowników urzędu i kierowników jednostek, czy należy zasady oceny dla kierowników uregulować w odrębnym zarządzeniu, czy też te zasady powinny regulować regulaminy poszczególnych jednostek?
W kwietniu 2007 r. urząd miejski zawarł umowę o pracę z pracownikiem na stanowisku sekretarki. W umowie z 2007 r. w warunkach płacy zapisano: wynagrodzenie zasadnicze i dodatek specjalny w wysokości 20% do 31 grudnia 2007 r. W styczniu 2008 r. przyznano ponownie dodatek specjalny na 1 rok. W styczniu 2009 r. również przyznano dodatek specjalny do końca tego roku. Czy w związku z nową ustawą o pracownikach samorządowych i rozporządzeniem wynagradzania pracowników samorządowych sekretarce należy się dodatek specjalny? Czy to był prawidłowy zapis w umowie? Zgodnie z regulaminem wynagradzania urzędu dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi utworzony jest fundusz premiowy. O przyznaniu premii decyduje burmistrz (z własnej inicjatywy lub na wniosek bezpośredniego przełożonego). Według mnie pracownik na stanowisku sekretarki może otrzymywać tylko premie. Proszę o wyjaśnienie powyższej kwestii i wskazanie, jakim dokumentem należy ewentualnie zmienić warunki płacy?
Jesteśmy jednostką samorządową. Pracownik w trakcie zatrudnienia ukończył studnia wyższe (bez skierowania) i zażądał od pracodawcy awansu (z podinspektora na inspektora) motywując to tym, że pozostali pracownicy po ukończeniu studiów otrzymywali takie awanse. Prawda wygląda tak, że niektórzy pracownicy faktycznie otrzymali awans, ale nie każdy i w różnym czasie, np. po miesiącu od zakończenia studiów, po roku. Czy pracodawca musi awansować takiego pracownika od razu po zakończeniu studiów (pracownik powołuje się na nierówne traktowanie) czy też może zrobić to w czasie w jakim sam uzna za stosowne?
Czy do stażu pracy pracownika samorządowego wymaganego do podjęcia pracy na danym stanowisku, oprócz okresów zatrudnienia, zalicza się inne okresy tj.: pracy w gospodarstwie rolnym w charakterze domownika a później właściciela gospodarstwa?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas