Narzędzia:
Z osobą zatrudnioną w urzędzie gminy w ramach prac interwencyjnych na stanowisku młodszego referenta zawarliśmy 2 kolejne umowy na czas określony. Łączny okres trwania tych dwóch umów to 9 miesięcy. Ponownie zatrudniliśmy tę osobę na stanowisku referenta w ramach naboru na wolne stanowisko urzędnicze. Okres pomiędzy 2. umową na czas określony, a 3. umową wynosił dokładnie 16 kolejnych dni kalendarzowych. Czy ta 3. umowa powinna być umową na czas nieokreślony i czy ta osoba powinna być skierowana do odbycia służby przygotowawczej?
Dyrekcja przedszkola organizuje bal dla rodziców dzieci uczęszczających do danej placówki. Personel ma obowiązek przygotowania, uczestniczenia i posprzątania po balu. Bal jest odpłatny dla rodziców. Pracownicy nie otrzymują dnia wolnego, jak również zapłaty za pracę w sobotę i niedzielę. Czy pracodawca może zmusić pracownika do przyjścia do pracy w sobotę i niedzielę? Czy może obniżyć premię pracownikowi, który nie zgodził się na przyjście do pracy w sobotę i niedzielę?
Proszę o pomoc w następującej kwestii. Pracownica jest zatrudniona w zespole szkół na stanowisku sekretarza szkoły na pełen etat. Od września w tej szkole powstało uzupełniające liceum ogólnokształcące, w którym zajęcia odbywają się w piątki po południu i w soboty. Pracownica ta jest w piątek 2 godziny, w sobotę 2-4 godziny, w zależności od tego, ile ma do wypracowania czasu w danym miesiącu i jak często w danym miesiącu są zajęcia. Zajęcia te są różnie w każdym miesiącu. Raz co tydzień, raz co 2-3 tygodnie. Dyrektor z tą pracownica podpisał dodatkową umowę na 0,1 etatu na 10 miesięcy od września do czerwca. Czy postąpił słusznie? Jak obliczyć wymiar urlopu danej pracownicy? Jak prowadzić kartę pracy tej pracownicy?
Pracowałam w ciągu roku na stanowisku nauczyciela, a następnie 5 miesięcy na stanowisku głównego księgowego w tej samej szkole. Z tytułu pracy nauczycielskiej należy mi się trzynastka, natomiast nie jestem pewna co do trzynastki z tytułu pracy na etacie księgowej?
Witam, jesteśmy placówką samorządową, podlegającą pod ustawę o pracownikach samorządowych. Artykuł 20 ww. ustawy stanowi, że pracownik, który wykazuje inicjatywę w pracy i sumiennie wykonuje swoje obowiązki, może zostać przeniesiony na wyższe stanowisko (awans wewnętrzny). Czy zgodnie z tym artykułem można przenieść pracownika, który zajmuje stanowisko samodzielnego referenta (stanowisko urzędnicze, zgodnie z taryfikatorem zakładowym stworzonym na potrzeby naszej jednostki, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 18 marca 2009r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych) na stanowisko kierownika gospodarczego należące do grupy stanowisk pomocniczych i obsługi? Czy będzie to awans w rozumieniu przepisów ustawy? Czy awansem dla tej osoby będzie jedynie przesuniecie na stanowisko specjalisty, czy inne wyższe w danej grupie, czyli grupie stanowisk urzędniczych?
Moje pytanie dotyczy wypłaty dodatku za nadgodziny i pracę w nocy dla pracownika zatrudnionego w urzędzie gminy. Pracownik jest zatrudniony jako strażnik miejski na umowę o pracę w podstawowym systemie czasu pracy. Często jednak pracuje dodatkowo w soboty i święta oraz w nocy. Za ten dodatkowy czas nie ma płacone, może wybrać czas wolny, praca w nocy nie jest w ogóle dodatkowo wynagradzana. Czy pracownik ma prawo domagać się zapłaty za ten czas, czy zależy to od regulaminu pracy? Za jaki okres wstecz pracownik może domagać się zapłaty (w przypadku np. podania pracodawcy do sądu)? Dodam, że wszystkie dodatkowe godziny są udokumentowane w formie notatek służbowych, tzn. zapisów ze służby.
Pracownik obsługowy zatrudniony w szkole przedstawił świadectwo pracy za okres od 25 września 1985 r. do 31 sierpnia 1991 r., na którego odwrocie wpisano, że udzielono mu urlopu wychowawczego od 31 maja 1991 r. do 30 maja 1994 r. (stosunek pracy ustał w związku z likwidacją zakładu pracy). Czy do okresów wliczanych do dodatku za wieloletnią pracę i nagrody jubileuszowej należy zaliczyć okres od 25 września 1985 r. do 31 sierpnia 1991 r., czy do 30 maja 1994 r. (wliczając okres urlopu wychowawczego)?
Taki przynajmniej jest cel komisyjnego projektu nowelizacji ustawy o służbie cywilnej oraz ustawy o pracownikach samorządowych. Zakłada on pierwszeństwo osób niepełnosprawnych w naborze do korpusu służby cywilnej oraz jednostek samorządowych.
Jesteśmy jednostką budżetową zatrudniającą pracowników samorządowych. Chcemy zatrudnić pracownika na zastępstwo. Czy można zatrudnić pracownika samorządowego na 1 miesiąc (przewidywany powrót pracownika zastępowanego z urlopu za 6 miesięcy) z uwagi na brak możliwości zatrudnienia na okres próbny w przypadku pracowników samorządowych lub - zatrudnić na 1 miesiąc pracownika samorządowego (nie na umowę na zastępstwo)?
Osoba zatrudniona jest od 2005 r. w urzędzie na stanowisku referenta na czas nieokreślony. W innym urzędzie przystąpiła do naboru na stanowisko urzędnicze i została wybrana. Stosunek pracy tej osoby z poprzednim urzędem został rozwiązany na wniosek tej osoby o rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron (nowy pracodawca nie występował o przeniesienie). Rozumiem, że w związku z nową ustawą o pracownikach samorządowych osoba ta nie podlega służbie przygotowawczej i umowę można zawrzeć na czas nieokreślony?
Pracownik pracuje w GOPS jako starszy referent od czerwca 2007 r. Podpisano z nim umowę na czas określony najpierw do 30 czerwca 2009 r., a następnie aneksem przedłużono umowę do 31 grudnia 2009 r. Czy jest możliwe, zgodnie z obowiązującą ustawą o pracownikach samorządowych, zatrudnienie na czas nieokreślony tego pracownika na tym samym stanowisku pracy (tzn. starszy referent) bez ogłaszania konkursu?
Czy dyrektorowi jednostki samorządowej, który reprezentuje pracodawcę w zakresie prawa pracy, przysługują świadczenia z ZFŚS (np. pożyczka mieszkaniowa, refundacja „wczasów pod gruszą”)? Jeżeli tak, to kto mógłby podpisać umowę pożyczki, aby po obu stronach umowy nie występowała ta sama osoba?
W lipcu 2007 r. urząd wprowadził zarządzeniem regulamin przeprowadzania okresowej oceny kwalifikacyjnej pracowników samorządowych. Zgodnie z rozporządzeniem z 13 marca 2007 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania ocen kwalifikacyjnych ocen dokonuje się co najmniej raz na 2 lata. We wrześniu 2007 r. dokonano ocen pracowników. Z art. 27 ustawy o pracownikach samorządowych z 21 listopada 2008 r. wynika, że ocena dokonywana jest nie rzadziej niż raz na 2 lata i nie częściej niż raz na 6 miesięcy. Zarządzeniem burmistrza z 27 marca 2009 r. wprowadzono nowy regulamin. Zapisano w nim, że okresowa ocena pracownika dokonywana jest 1 raz w roku w styczniu za okres od stycznia do grudnia roku poprzedniego. Jak traktować okres przejściowy - czy oceny winny być przeprowadzane do końca lutego 2009 r. wg poprzedniego regulaminu, który uchylono w marcu 2009 r., czy w styczniu 2010 r. za 2009 r. - zgodnie z nowym regulaminem?
W okresie ferii zimowych planujemy wysłać grupę uczniów w góry na obóz sportowy z nauczycielem wychowania fizycznego. Opiekę medyczną mogłaby sprawować pracownica szkoły - sekretarz szkoły, mająca uprawnienia ratownika medycznego. Zgodnie z zakresem czynności jest zobowiązana do udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w czasie nieobecności pielęgniarki szkolnej. Czy jest prawnie dopuszczalna możliwość, by sekretarza szkoły oddelegować na obóz lub czasowo powierzyć obowiązki ratownika medycznego na obozie sportowym?
Mam pytanie dotyczące wyliczenia podwyżki i zaznaczę, że dotyczy to pracownika niepedagogicznego. Otrzymaliśmy podwyżkę w listopadzie 2009 r., ale wyrównanie ma być od stycznia 2009 r., jednak pracownica była na urlopie macierzyńskim od 30 stycznia 2009 r. Jak należy naliczyć podwyżkę w czasie urlopu macierzyńskiego i na jakiej podstawie prawnej to się nalicza?
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas